Az év első pluszköltsége: majd' nyolcvanmillió a Fonódóra

iho   ·   2016.01.04. 15:24

Arról persze szó sincs, hogy beomolna a HÉV-alagút födémje, vagy hogy szét kellene verni mindent, amit eddig megépítettek a Bem rakparton a Budai fonódó villamoshálózattal kapcsolatban. A BKK és a Bem Tram Konzorcium (Swietelsky, Strabag, Közgép) között 2014. szeptember 9-én megkötött szerződés után elkezdődött felmérés – a HÉV alagútfödémének alsó síkja – nem mutatott ki komolyabb eltérést. Az csak az útpálya bontása után derült ki, hogy ami alul sima, az felül egyenetlen, a kivitelezőnek plusz munkákat kellett elvégeznie, hogy a villamospálya az előírt, a tervekben szereplő műszaki adatokkal épüljön meg.

Mivel valamennyi szükséges feltétel megvolt, az ajánlatkérő BKK a közbeszerzés hirdetmény nélküli, tárgyalásos eljárásának alkalmazását látta jónak, a kiveitelező Swietelsky 78,9 millió forint értékű megbízást nyert el a kiegészítő tervezési és kivitelezési munkák fedezésére.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.