Az ÖBB vette át a Go-Ahead németországi vasúti tevékenységét
A tavaly októberben bejelentett üzletet az Európai Bizottság nemrégiben hagyta jóvá.
Az ÖBB hosszútávú célja a további nemzetközi terjeszkedés, a Go-Ahead Deutschland felvásárlásával pedig beléphet a németországi helyi vasúti személyszállítási piacra, ami fontos lépés a további dél-németországi növekedéshez.
A Go-Ahead németországi üzletágának korábban Baden-Württemberg szövetségi tartomány ítélte oda a közszolgáltatási szerződéseket a Stuttgart Netz vasúthálózat 1b (Rems–Fils), 1c (Franken-Enz) és 3b (Murrbahn) szolgáltatásaihoz, valamint a bajorországi E-Netz Allgäu és Augsburger Netze 1-es részéhez, melyet körülbelül ezer dolgozóval és 144 villamos motorvonattal látnak el.
A tranzakció értelmében a Kinetic és a Globalvia tulajdonában álló Go-Ahead öt év után lép ki a német vasúti piacról, bár a szolgáltatás egyelőre továbbra is Go-Ahead márkanév alatt fog futni.
Miguel Parras, a Go-Ahead csoport vezérigazgatója elmondta, a társaság új vonatokat állított forgalomba, növelte a kapacitást és az ügyfélszolgálat színvonalát is javította. Az értékesítési eredmények mind a Go-Ahead csoport, mind a német kollégák számára pozitívak voltak.
A Go-Ahead az Egyesült Királyságban a Keolisszal partnerségben, Norvégiában pedig önállóan nyújt vasúti személyszállítási szolgáltatást, de buszos ágazata is van: járatai az Egyesült Királyságban, Szingapúron, Írországban Svédországban és Ausztráliában közlekednek. Ezen felül nemrég választották ki a stockholmi metró üzemeltetésére a ComfortDelGróval együttműködve.
A Go-Ahead továbbra is világszerte keresi a stratégiai terjeszkedési lehetőségeket az autóbuszos és a vasúti közlekedésben – számol be a Railway Gazette.
(Nyitóképünkön a Go-Ahead Bayern egyik Stadler Flirt motorvonata. Kép forrása: Go-Ahead / Railway Gazette)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!