Pizsamapartival az éjszakai vonatokért
A Stay Grounded és a Back on Track csoportok aktivistái nemzetközi pizsamapartit hirdettek meg december 12-e éjszakára Európa számos nagyvárosába, kiállva az éjszakai vonatok fontossága mellett.
A Stay Grounded és a Back on Track csoportok aktivistái nemzetközi pizsamapartit hirdettek meg december 12-e éjszakára Európa számos nagyvárosába, kiállva az éjszakai vonatok fontossága mellett.
Péntektől tizenöt százalék árkedvezményt kap a MÁV-csoportnál, aki az új MÁVPlusz alkalmazásban vásárolja meg menetjegyét.
A szlovák vasút ŽSR az elmúlt időszak során villamosította a vonalat. A regionális gyorsvonatok a reggeli csúcsforgalomban óránként közlekednek december 14-étől.
A következő négy év során háromszázmilliárd forintot költ rá a magyar állam, ebből 175-öt az Európai Unió finanszíroz.
A teljesárú jegyhez képest körülbelül negyven százalékkal olcsóbb utazási lehetőséget a főváros és Szeged, Nyíregyháza, Pécs között vették leginkább igénybe az utasok.
A járatok jövő áprilisban startolnának, a svájci szövetségi tanács pénzügyi bizottsága viszont megvágná az arra szánt támogatást, és az összeget inkább fenntartható repülőüzemanyagokra fordítaná. Az éjszakai vonatért petíciót indítottak.
A dániai Aarhus Letbane nyolc Citylinket szerez be. Az akkucsomaggal a felsővezetékek lejegesedése vagy betáplálási probléma esetén akár tíz kilométert is megtehetnek drót nélkül a járművek.
A MÁV-csoport felújított Ikarus 280-as csuklóssal kiadott, nosztalgia Mikulásbusza szombattól hétvégente ingázik Budapest és Gödöllő között. A Balatonfenyvesi kisvasút fényszerelvénye is forgalomba áll.
Folytatódik a pályakarbantartás: december 12-éig csak Hűvösvölgy és Csillebérc között járnak a vonatok, a megszokott menetrend szerint, óránként indulnak.
Első körben tizenhat kétrészes akkumulátoros-villamos szerelvényt vásárol a Škoda-csoporttól a ZSSK.
A MÁV-csoport új járatinfó-szolgáltatása minden eddiginél több utastájékoztatási funkciót egyesít: valós idejű térképes követést, részletes jármű- és járatadatokat, késésibiztosítás-jelzést.
A Metrovagonmas nemrégiben készült el az új metrótípus első szerelvényével mityiscsi üzemében. A gyártó a jármű minden rendszerét letesztelte, most az utasok nélküli próbautak zajlanak.
A francia vállalat szerint a technológia még nem elég érett, a ráfordított idő és pénz okán pedig jó eséllyel soha nem is lehet. A lépés fordulópontot jelenthet az európai vasút számára.
Forgalomba álltak az első új hétszekciós Alstom-villamosok a francia nagyvárosban.
Az Európai Beruházási Bank a napokban bólintott rá egy 1,7 milliárd euró értékű kölcsönre a spanyol főváros és Irún közötti pálya utolsó, 93 kilométeres szakaszának létrehozásához.