Azok a hetvenes évek!

iho/vasút   ·   2012.05.24. 19:45
00

Az 1968-as közlekedéspolitikai koncepció jelentős mértékben meghatározta a hetvenes évek közlekedését, és kihatással van napjainkra is, habár a főirányok azóta már kissé eltértek a folyamatosan emelkedő olajárak és a környezetvédelem fokozódó szerepe miatt.

Elfogult vasútimádók egyszerűen csak vasútmegszüntetési koncepcióként emlegetik ezt, a Csanádi György miniszter nevével fémjelzett iránymutatást, a mellékvonalak felszámolását, a vasút monopóliumának megszűnését – a koncepció egyben a fővonalak modernizálását, a gőzvontatás fokozatos felhagyását, a biztosítóberendezések korszerűsítését is jelentette.

A városokban is jelentkezett ez, a közút fejlesztését előtérbe helyező hatás: megszűnt a szombathelyi villamos, Debrecenben, Szegeden  egyvágányú vonalakat zártak be, a fővárosban viszont együtt járt a metró térhódításával.

Az azóta keletkezett, részben vagy egyáltalán nem végrehajtott terveket tartalmazó átfogó közlekedéspolitikai koncepciókhoz képest az 1968-as hibás döntései és vitatható elemei ellenére kétségtelenül a legnagyobb hatású, a magyar közlekedés fejlődésének komoly lökést adó összegzés.

Az Indóház Extra idei első számát keressék az újságárusoknál!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Kilencvenéves a moszkvai metró

iho/vasút   ·   2025.05.10. 12:00

Az első, 11,2 kilométer hosszú vonalat 1935. május 19-én nyitották meg tizenhárom állomással. Akkor naponta 177 ezer utas használta, a mára tizenhat vonalból álló hálózatot napjainkban már 8,2 millióan veszik igénybe.