Bemutatkozott az Evopro elektromos busza

Istvánfi Péter   ·   2014.04.16. 16:45
00k

A Modulo buszcsalád első tagja, a Medio Electric elektromos hajtással, null-emisszióval és mintegy 57 százalékos magyar értékhányaddal rendelkezik. Ultrakönnyű, kompozitszerkezetű: gyűrűszerű, standard modulokból épül fel, amelyekkel a jármű hossza és befogadóképessége szabályozható. A buszcsalád hagyományos vagy hibrid hajtással is üzembe állítható.

Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség helyettes államtitkára, Mészáros Csaba, az evopro-csoport elnök-tulajdonosa és Lenner Áron Márk, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes államtitkára együtt adták át a buszt<br/>(fotók: Evopro)

– A 2014–2020-as ciklus gazdasági stratégiájában kulcsszerepet játszik a zöld közlekedés nagymértékű fejlesztése – mondta Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség helyettes államtitkára a buszbemutatón. Lenner Áron Márk, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes államtitkára hozzáfűzte: „Magyarország regionális és európai szinten is a járműgyártás egyik központjának számít. Ezt a vezető szerepet mindenképpen szeretnénk megőrizni, ezért az elektromos járművek elterjesztése és a hozzájuk kapcsolódó infrastruktúra, kutatás-fejlesztés is kiemelt szerepet tölt be a kormány jövőbeli politikájában.”

A busz teljes egészében hazai tervezésű és gyártású

Mészáros Csaba, az evopro csoport elnök-tulajdonosa is kiváló lehetőségeket lát a zéróemissziós közlekedés fejlesztésében és az evoBank Zrt. révén, az innovációs projektek finanszírozásában. Bodnár Balázs, az evopro Kft. ügyvezetője a Modulo kapcsán kiemelte, hogy a húsz százalékkal kisebb össztömeg és negyven százalékkal nagyobb utaskapacitás mellett nemcsak egy standardizált modulokból felépülő, ultrakönnyű kompozitszerkezetű, alacsony karbantartás-igényű buszról van szó, hanem általa egy teljes közlekedési rendszert kínálnak, példaként említve az utasszámlálást és elektronikus jegyrendszert.

A moduláris rendszernek köszönhetően gyakorlatilag bármekkora utastér létrehozható

Ezt igazolta beszédében a Műszaki Egyetem Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karának dékánja, Varga István is: „Kifejezetten fontos, hogy az ipari szereplők új, érdekes feladatokkal keressék meg az oktatási intézményeket és együttműködés jöjjön létre a kutatás-fejlesztési projektek során, hogy az elméleti tudás és piaci igények közös nevezőjeként piacképes innovációk születhessenek.”

Felépítésében a Csaba-Metál CS Urbanusára hasonlít

Wahl István, a MABI-BUS Kft. ügyvezetője elárulta, előrehaladott tárgyalások folynak arról, hogy a keleti piacra gyártsák a Modulo buszcsaládot. Az amerikaiaktól visszavásárolt NABI gyár múltjára és tapasztalatára alapozva a következő fejlesztési fázisban már a szériagyártáshoz szükséges lépéseket tervezik.

Büszkén hirdeti a nullemissziót és a hazai munkáskezeket

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek