Bika húzza, Szöcske tolja

Záhonynál lépett be, és Dunaújvárosba tartott az az ércvonat, amelyet Ferencvárostól a Rail Cargo Austria 1116 004-es Taurusa húzott. A tekintélyes, negyven kocsiból álló vonat 570 méter hosszú és 2734 tonna tömegű volt. Ekkora terhelésnél már a Bikának is jól jön a segítség: a dunaújvárosi kanyarra az egyik fradis Szöcske ugrott be segíteni. A mozdony Ferencvárostól Dunaújvárosig dolgozott kapcsolt tolómozdonyként a vonat végén. A kapcsolt tolómozdony alkalmazásának sokféle oka lehet, mint például a vonókészülék terhelhetőségénk véges volta, illetve a mozdonyok által vontatható maximális tömeg. Ez utóbbi értéket befolyásolja a vonatok sebessége és a pálya lejtviszonyai is. Dunaújváros felé főleg ez utóbbit kell elsősorban figyelembe venni, hiszen Érd-elágazásnál és Százhalombatta környékén is vannak nyolc ezrelék körlüli meredekségű emelkedők sőt, Rácalmás előtt egy tíz ezrelékes emelkedésben kell megmásznia a vonatnak a dombokat.