Bivallyal fejtől fejig

iho   ·   2013.11.23. 19:30
00

Két évtized áll az élményvonatokat szervező iroda mögött, a kerek évforduló méltó megünneplésére mi más lett volna alkalmasabb, mint a nemrég felújított 424,247 pályaszámú gőzös, amely a szeptemberi Nagydíjon mutatkozott be ismét a közönségnek.

Indulás előtti izgalom a Nyugati pályaudvaron<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(Berky Dénes felvételei)

A Keleti pályaudvaron rövid köszöntőt és sajtótájékoztatót hallhattak a vonat utasai, amelyben Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter a múlt mellett a vasút jövőjéről is említést tett. Kiemelte a MÁV csoport adósságállományának mintegy hatvanmilliárdos csökkentését, az eddig felújított háromszáz kilométernyi vasúti pályát, a járműbeszerzéseket.

Egy házzal odébb: Keleti pályaudvar

A hosszú vonaton nemcsak a 424,247 képviseltette magát vonógépként: egyrészt a kocsik fűtése (vegyesen villamos- és gőzfűtésűekből állt a szerelvény), másrészt a hosszadalmas körüljárások megspórolása miatt a 17-es Nohab is tevékenyen részt vett a Nyugati–Keleti–Déli útvonalon parádézó szerelvény továbbításában.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek