Blokkvonatokat indít Triesztből a CMA CGM
A szerelvények hetente közlekednek a közép- és kelet-európai célpontokra.
Bővíti intermodális szolgáltatási körét a CMA CGM Group leányvállalata, a CEVA Logistics közreműködésével. Az első vonat a napokban indult útnak a trieszti HHLA PLT Italy terminálból.
A logisztikai vállalatnál eddig is igénybe vehető volt tengeri fuvarozási szolgáltatás az adriai-tengeri kikötőből: a hajók a törökországi Ambarlit, Gemliket és Gebzét, valamint Málta szigetét kötik össze Trieszttel. A blokkvonatokkal ráadásul további szárazföldi kapcsolat vált elérhetővé Európa belseje felé. A fejlesztéssel a CMA CGM aláhúzza az adriai kikötő Európa egyik kapujaként betöltött szerepének fontosságát. A CMA CGM nem elsőként hoz létre ilyen szolgáltatást.
Az adriai régió jelenleg dinamikusan fejlődik. Ez részben annak is köszönhető, hogy az orosz–ukrán háború februári végi kitörése óta számos új szállítási útvonalat alakítottak ki. Ukrajna fekete-tengeri kikötőinek lezárása, valamint a fuvarozóknak az oroszországi tranzitokkal kapcsolatos hezitálása alternatív, tengeri-vasúti szállítási útvonalak felé terelte az érdeklődést.
Az olaszországi kikötő kapott is az alkalmon és ezen fejlesztés élvonalába tartozó kikötők közé került: a létesítménybe Törökországból és több ázsiai országból is érkeznek szállítmányok. A kikötő elhelyezkedése ideális ahhoz, hogy átrakodási csomópontként funkcionáljon a további, közép- és kelet-európai országokba tartó szárazföldi fuvarozáshoz. A trieszti kikötő felismerte ezt a potenciált és aktívan népszerűsíti is új szerepét – számol be a Rail Freight.
(Nyitókép forrása: CMA CGM)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!