Bombariadó miatt a teljes szerb vasúthálózaton leállt a távolsági közlekedés

iho/vasút   ·   2025.03.14. 10:35
soko_altina

A Srbijavoz határozatlan időre leállította a távolsági vonatokat, amik még szombaton sem fognak járni, amikorra jelentős tüntetést hívtak össze Belgrádban. Szabotázs történt?

A szerbiai vasúttársasághoz az éjszaka folyamán érkezett bejelentés arról, hogy a távolsági járatokon robbanószerkezeteket helyeztek el. A Srbijavoz közleményben azt írta, kénytelenek ideiglenesen felfüggeszteni a közlekedést a távolsági vonatokon az utasok és a személyzet életének megóvása érdekében, de mindent megtesznek azért, hogy a belügyminisztériummal együttműködve megoldják a helyzetet.

A MÁV-csoport közlése szerint péntek hajnaltól hatósági intézkedés miatt a szerb vasút átmenetileg nem közlekedteti a személyszállító vonatokat Röszke és Szabadka között. A magyarországi szakaszon, Szeged és Röszke között vonatokkal vagy pótlóbuszokkal lehet utazni.

Az újvidéki Magyar Szó napilap értesülése szerint a vonatok március 15-én, szombaton sem közlekednek, amikorra a hónapok óta tiltakozó egyetemi hallgatók nagygyűlést jelentettek be Belgrádba, ahova sokan vonattal terveztek eljutni. A hallgatók az újvidéki vasútállomás felújítás alatt álló előtetőjének 2024. november elsején bekövetkezett tragikus, számos halálos áldozatot és sérültet követelő leomlása okán demonstrálnak, ráadásul mint a napokban kiderült, az állomást hamisított engedéllyel adták vissza a forgalomnak tavaly.

(Nyitóképünkön a Szerb Vasutak 410-es sorozatú, Soko márkanevű Stadler KISS-e. Kép forrása: Wikipedia)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.