Lejárt a határidő, lekapcsolták a delejt az átépülő Újvidék–Szabadka–Kelebia vonalon
Újabb kellemetlen helyzet Szerbiában: a vasúti létesítmények egy év alatt sem szerezték meg a végleges engedélyt az elektromos hálózathoz való csatlakozáshoz.
Újabb kellemetlen helyzet Szerbiában: a vasúti létesítmények egy év alatt sem szerezték meg a végleges engedélyt az elektromos hálózathoz való csatlakozáshoz.
A Srbijavoz határozatlan időre leállította a távolsági vonatokat, amik még szombaton sem fognak járni, amikorra jelentős tüntetést hívtak össze Belgrádban. Szabotázs történt?
A létesítmény műszaki felülvizsgálatáért felelős bizottság tavaly áprilisban hagyta jóvá az épület próbaüzemét. Az állomás előtetője tavaly november 1-jén omlott le, számos halálos áldozatot és sérültet követelve.
Ahogy épült a vasút, úgy zabrálták szét: az Újvidéktől a magyar határig vezető pálya rekonstrukciója során több tonnányi, milliókat érő anyagot tulajdonítottak el jól szervezett bűnözői csoportok.
Eredetileg november 23-a lett volna a céldátum, az újvidéki állomás előtetőjének leomlása miatt azonban december 8-ára halasztották – végül ebből sem lett semmi.
Röszke felé pedig várhatóan Flirtök fognak járni, ha elkészül a villamosítás, leghamarabb jövő tavasztól.
Még további áldozatok lehetnek a romok alatt. Az Infrastruktura Železnice Srbije szerint a szerencsétlenségnek nincs köze a felvételi épület jelenleg is zajló rekonstrukciójához.
Kitűzték az indulás napját, november 25-én már élesben veszik fel a forgalmat Újvidék és Szabadka között.
A tanfolyamon körülbelül százhúsz forgalomirányító és más pályavasúti alkalmazott vesz részt, akik felügyeleti feladatokat látnak majd el az emelt sebességűvé korszerűsített pályaszakaszon.
Megérkezett a kínai CRRC Changchun (Csangcsun) vasútijármű-gyártó cég első villamos motorvonata a szerb vasútra. Az EMU négy további társával egyetemben az Újvidék–Szabadka vonalon közlekedik majd, akár óránként 200 kilométer per órás sebességgel.
A beruházó és a kivitelezők szerint már decemberben megindulhat a rendszeres vasúti forgalom Belgrád és Szabadka között, mindössze hetvenperces menetidővel.
Jelentős projektek mennek végbe déli szomszédunknál, többek között a Budapest–Belgrád vasútvonal fejlesztése, a Tarcal-hegységet átszelő közúti folyosó, valamint számos más autóút építése. A Vajdaságban is könnyebb lesz közlekedni.
„VIP-járatok” már most is ingáznak, huszonöt percre rövidül a két város közötti vasúti menetidő.
Március 15-én mindkét vágányra visszatérhetnek a vonatok a teljesen átépített Belgrád–Újvidék vonalszakaszon – és már akár kétszázas tempóval is suhanhatnak.
A pálya al- és felépítménye már megújult, a beruházás jelenlegi fázisa során a gépészeti és elektronikai rendszereket építik ki a vonalszakasz hét állomásán.