Hat állomást nem lehet még használni a Szabadka–Belgrád vonalon

iho/vasút   ·   2025.10.14. 08:30
szabadka_jegyarusito

Újvidék, Szabadka, Kiszács, Topolya, Nagyfény és Naumovićevo felvételi épületének nincs használatbavételi engedélye; a vasúti dolgozóknak és az utasoknak is tilos a belépés.

A Szabad Magyar Szó arról számol be, hogy a szerb vasúti infrastruktúra-kezelő a vonal megnyitásának napján fogadta el azt a hivatalos dokumentumot, amelyben megállapítják: hiába adták át a forgalomnak a megújult pályát, hat vasútállomást továbbra sem lehet használni.

A szakvélemény szerint a szabadkai vasútállomás utasforgalmi részét mindaddig tilos használni, amíg az aluljáróban zajlanak a munkálatok, ezért jelenleg csak az első peronról szállhatnak fel és le az utasok. Az újvidéki állomáson – melynek előtetője tavaly november elsején tragikusan leomlott, számos halottat és sérültet követelve – pedig megállás nélkül haladnak át a vonatok.

A szabadkai aluljárón is még van mit finomítani (kép forrása: Tómó Margaréet / Szabad Magyar Szó)

A Belgrád–Szabadka vonal felújítása 2021-ben kezdődött, a beruházás során 273 kilométernyi új sínpárt fektettek le, beleértve a kétvágányú fővonalat és az állomási vágányhálózatokat is. Az Újvidék–Szabadka szakaszon négy híd, két viadukt, 27 felüljáró, tizenöt aluljáró és három ökohíd létesült. A projekt kivitelezője a kínai China Railway International és a China Communications Construction Company konzorciuma, ezen felül több mint kétszáz szerbiai, illetve uniós alvállalkozó és beszállító működött közre.

(Nyitóképünkön a szabadkai vasútállomás mellett felállított jegyárusító bódé. A felvételi épületet továbbra sem használhatja az utazóközönség. Kép forrása: Tómó Margaréta / Szabad Magyar Szó)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek