Bővül a GSM-R lefedettség Csehországban

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2019.08.14. 09:00
RP_01

A cseh Vasúti Infrastruktúra-kezelőség (SŽDC) azt tervezi, hogy az északnyugati országrészben az Érchegység lábainál húzódó Ústí nad Labem–Chomutov–Cheb vasútvonalon, valamint az Uničov–Šumperk vasútvonalon GSM-R rádióhálózati rendszert telepítenek. Több versenypályázatot is hirdetnének, szakaszonként tervezik a beszerelést a 182 kilométer hosszú Ústí nad Labem–Chomutov–Cheb vonalon és a 40 kilométer hosszú Uničov–Šumperk vasútvonalon.

Az InterPanter vezetőállásán vagyunk<br>(fotó: České dráhy)

A SŽDC már meg is kezdte az úgynevezett piaci konzultációkat az alkalmas cégekkel. Eddig Csehországban kizárólag a Kapsch CarrierCom vállalat monopóliuma volt a GSM-R rendszer telepítése. Összesen három tendert írnának ki, amelyek együttes értéke 1,3 milliárd korona (16,5 milliárd forint).

A GSM-R egy kommunikációs rendszer, az ERTMS (European Rail Traffic Management System) szerves része, az ETCS vonatbefolyásoló rendszer alap komunnikációs csatornája. Csehországban a GSM-R rendszer telepítése tíz évvel ezelőtt kezdődött, jelenleg összesen 1 685 kilométer hosszú vasútvonal van lefedve. Legutóbb az Ústí nad Orlicí–Lichkov vasútvonalon fejezték be a telepítést. Alábbi táblázatunkból részletesebb információk olvashatók ki:

forrás: SŽDC

A cseh Vasúti Infrastruktúra-kezelőség elsősorban a TEN-T vasúti korridorokon telepíti fokozatosan a GSM-R rendszert, a TEN-T korridorok Csehország vasútvonalainak a 26 százalékát teszik ki. A cél az, hogy ezek a vonalak 2030-ig teljes mértékben le legyenek fedve a GSM-R rendszerrel.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Életbe lépett az idei vasúti menetrend első komolyabb módosítása

MÁV/iho   ·   2025.05.14. 12:00

Május közepétől pénteken és vasárnap új expresszvonatok járnak a főváros és Pécs, Nyíregyháza/Záhony, továbbá Kazincbarcika között. Románia schengeni övezethez történt csatlakozásának köszönhetően a nemzetközi vonatok tartózkodási ideje lecsökken a nyírábrányi és a kötegyáni határállomásokon, Nagyszalonta pedig már napi hét vonatpárral is elérhető.