Cakot vegyenek!

iho   ·   2014.12.29. 18:45
00kicsi

A hirdetés szerint 1948-as gyártású, a képek alapján tizenegy ablakos kocsiról van szó. Ebben az évben a Ganz „nyakán maradt” harmincnégy, eredetileg jugoszláv jóvátételre épült négytengelyes, nemzetközi forgalomra is alkalmas, harmadosztályú kocsi, amelyek a MÁV-nál a Cak 5209-5242 pályaszámokat kapták.

(forrás: MÁV jellegrajzalbum, 1967)

Érdemes a korabeli politikai hátteret is megvizsgálni kissé. Jugoszlávia vezetője, Tito a Szovjetuniótól eltérő, különutas szocialista berendezkedés mellett tette le a garast. A Kominform (Kommunista és Munkáspártok Tájékoztató Irodája) 1948. június 27-én kizárta Jugoszláviát a tagjai közül, az addigi szomszédból egycsapásra ellenség vált hazánkban. Természetesen a többi kereskedelmi kapcsolat mellett a jóvátételi szállításokat is azonnal leállították, így az elkészült vasúti kocsikat a MÁV volt kénytelen átvenni és üzemeltetni.

(forrás: Szécsey István: A MÁV könnyűszerkezetes személykocsijai – Vasúthistória Évkönyv 1990)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek