Centenárium metróval

iho/vasút   ·   2011.11.02. 18:43
00

Az Alstom – jogelődei révén – egy évszázada van jelen India iparában és közlekedésében. Ezt a nevezetes eseményt ünnepelték a bangalurui metró első szakaszának átadásával. A világ egyik vezető járműipari cégének nem ez az első beruházása a szubkontinensnyi országban: 2007-ben Újdelhi metrójának biztosító- és jelzőberendezéseit építették ki, 2010-ben Chennai városával kötöttek szerződést 168 metrókocsi szállításáról.

A Dél-India „szilíciumvölgyének” is nevezett, mintegy nyolc és fél milliós lakosságú nagyváros metróját pénzügyi nehézségek leküzdése után (Karnataka tartomány új kormányával új szerződést kellett kötniük) 2006 márciusában kezdték építeni. A tervek szerint összesen 42,3 kilométeres, két vonalból (bíbor: kelet–nyugati, zöld: észak–déli) álló hálózat első szakaszát 2011. október 20-án nyitották meg a nagyközönségnek.

Az új metróvonal egyik kocsija kívül...

Az Alstom a Bangalore Metro Rail Corporationnel közös konzorciumban a teljes metróhálózat jelző- és biztosítóberendezéseinek kiépítését, két kocsiszín és egy irányítóközpont építését vállalta. A vonalakon közlekedő járműveket szintén vegyes vállalat szállítja, amelynek tagjai az Alstom Projects India Ltd., az indiai BEML, a Mitsubishi és a Hyundai Rotem. Az első szerelvény 2010 decemberében végezte próbafutását.

...és belül<br>(forrás: Wikipedia)

A hálózat teljes átadását követően, 2014-ben napi egymillió utasra számítanak a helyi becenéven csak „A mi metrónk”-nak (Namma Metro) nevezett városi gyorsvasúton, amely 2021-re az 1,6 millió főt is elérheti – ehhez irányonként 40 000 fő/óra kapacitásra van szükség.

Kapcsolódó hírek