Jelentős változás az EKR-ben: új lendületet kap az intermodális és fenntartható közlekedés
Egy új energiaügyi miniszteri rendelet a közlekedési szektorban működőknek új lehetőségeket teremt az Energiahatékonysági Kötelezettségi Rendszerben.
Egy új energiaügyi miniszteri rendelet a közlekedési szektorban működőknek új lehetőségeket teremt az Energiahatékonysági Kötelezettségi Rendszerben.
Az év első logisztikai eseményén valós idejű információk, innovatív és jövőbemutató megoldások ismerhetők meg, ahol nagyszerűen lehet a kapcsolati tőkét építeni, vagy a meglévőt elmélyíteni. Aki ott lesz, az a szakmát érintő és érdeklő aktuális témákról fog hallani újdonságokat, amikről tényleg szakértők, cégvezetők, döntéshozók beszélnek.
Máskülönben Magyarország nem fogja teljesíteni a 2030-ra vállalt klímacéljait, ellehetetlenülnek az energiahatékonysági beruházások és a klímavédelmi intézkedések.
Rosszabb pályákon kell magasabb díjat fizetni szeptembertől.
Az ázsiaiak saját kézbe veszik a betelepülő akkugyárak logisztikai igényeinek kielégítését – a jelekből ítélve ez lehet a legvalószínűbb olvasata a bejelentésnek.
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének összesítése szerint kevésbé érintette a válság az intermodális forgalmat, így a több szállítási módot kombináló fuvarozás növelte részesedését az összforgalomban.
A hazai vasúti árufuvarozás már most infrastrukturális korlátokba ütközik, sürgős vasúti fejlesztések nélkül nem tudja majd kiszolgálni az új autóipari és akkumulátorgyárakat – hangsúlyozták vezető logisztikai szakértők a Közlekedéslogisztikai Konferencián, Herceghalmon.
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének összegzése szerint az intermodális forgalom nőtt, mivel a vállalkozások próbálnak minél nagyobb készleteket felhalmozni. Ugyanakkor égető szükség van az intermodális szállítási további fejlesztésére
CORCAP: európai uniós projekt a TEN-T közlekedési folyosók területfejlesztési és logisztikai szempontú fejlesztésére, három magyar projektpartner részvételével.
Hetven százalékkal csökkenhet a károsanyag-kibocsátás a nagy távolságú – 300 kilométer feletti – fuvarok estében a kombinált áruszállítással, azaz, ha a kamionokat és a pótkocsikat vonatra vagy hajóra rakják át.
Téma az intermodális fuvarozás: a résztvevők világszínvonalú újdonságokat ismerhetnek meg, megtalálják egymást a szakemberek; kérdezhetnek – választ kapnak, hiszen a szereplők szakmailag egy nyelvet beszélnek, értik egymást.
A vasúti, vízi és közúti fuvarozás hatékonyabb együttműködésével évente ennyivel lehetne kevesebb a magyarországi közutakon – áll a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének legfrissebb éves elemzésében.
A logisztikai pályázatok feltételrendszerének kiigazítását kéri a kormánytól a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége annak érdekében, hogy az iparág meg tudja őrizni nemzetközi versenyképességét.
Hatalmas a kereslet, soha ennyi területet nem adtak bérbe. Viszont több tényező is visszavetheti a további fejlesztéseket.
Csökken a magyar fuvarozók hatékonysága és versenyképessége. Olyan nagy a baj a piacvédelem tekintetében, hogy a közúti fuvarozó szakma az életéért küzd – hívták fel a figyelmet a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének konferenciáján.