Nagybevásárlás a PKP Intercitynél
Rendületlenül és következetesen korszerűsíti a lengyel vasúttársaság a gördülőállományt és rengeteg pénzt fektet az infrastruktúra, a műszaki létesítmények fejlesztésébe.
Rendületlenül és következetesen korszerűsíti a lengyel vasúttársaság a gördülőállományt és rengeteg pénzt fektet az infrastruktúra, a műszaki létesítmények fejlesztésébe.
A vasútvállalat most két Griffint kapott a Newagtól, a gyártót erre egy 2023 márciusában megkötött, összesen húsz mozdony leszállítására vonatkozó, 129 millió euró értékű szerződés kötelezi.
A villamos mozdonyok maximális sebessége 200 kilométer/óra.
A lengyelek hazai gyártású villamosmozdony-típusának egyik példányával minden eddiginél magasabb sebességet sikerült elérni egy nagysebességű teszt során.
A Newag a gdański Trako nemzetközi vasúti szakvásáron mutatta be a mozdonytípus leggyorsabb verzióját, amiből tizenötöt épít meg a PKP Intercitynek.
Húszat kértek a Newag villamosmozdonyaiból, így már ötven Griffük lesz.
A lengyel nagy sebességű vonat 2025 előtt azonban nem mehet külföldi pályára.
A lengyel állami vasútvállalat tíz könnyű, kéttengelyes dízel tolatómozdonyt rendelt a CZ Lokótól.
Az első korszerűsített járművek várhatóan 2023 elején állhatnak forgalomba.
Összesen harmincnyolc hétkocsis szerelvényre és negyvenöt többáramnemű mozdonyra van igényük.