Román nagysebességű vasúthálózat: egy korridorhoz már van terv
Az Európai Beruházási Bank (EIB) számításai szerint megérné 200–250 kilométer/órás tempóval használható vonalakat építeni. Az első Konstancától a magyar határig vezetne.
Az Európai Beruházási Bank (EIB) számításai szerint megérné 200–250 kilométer/órás tempóval használható vonalakat építeni. Az első Konstancától a magyar határig vezetne.
Látványos szakaszához érkezett a vasúti infrastruktúra fejlesztése Budapesten: a Szerémi út és az 1-es villamosvonal felett épülő új vasúti híd 250 tonnás acélszerkezetének fokozatosan juttatják végleges helyére – a hídelem a tervek szerint az esti órákban elfoglalja pozícióját.
Az ország északi részén futó, 1839 kilométeresre tervezett korridor 1337 kilométernyi szakaszán november elsejétől haladhatnak végig a tehervonatok.
Lemaradtak a szlovákok a korridorépítéssel a cseh–szlovák határon.
A vasúti pálya negyven, az autópálya pedig hetven százalékos készültségnél jár.
A belgiumi Zeebrugge és Gent kikötői, a hollandiai Terneuzen kikötője, valamint a lengyelországi Medyka bekapcsolódásával tovább nőhet a korridor versenyképessége.
Az új kapcsolattal Hollandiától és Belgiumtól egészen a Baltikumig lehet majd fuvarozni.
A 12,7 kilométer hosszú Poprád–Lucsivna szakaszt huszonöt hónap alatt újítják fel 97,5 millió euróért.