Csak gyűlnek és gyűlnek Egyiptom Transzmasholding-kocsijai

iho/vasút   ·   2021.04.07. 15:00
enr_tmh_kocsik

A háromszázadik járművet a napokban vehette át az ENR – ráadásul Dunakesziből.

Az orosz Transzmasholding (TMH) és partnervállalatai eddig összesen 301 kocsit szállítottak le az egyiptomi nemzeti vasúttársaságnak; a legutóbbi, hat kocsit tartalmazó transzport a tavaly június óta a TMH-leány TMH Hungary Invest Zrt. kilencven százalékos tulajdonában álló Dunakeszi Járműjavítóból (DJJ) érkezett. Úton van további huszonkét, a TMH oroszországi, tveri üzemében (TVZ) gyártott kocsi is, melyek várhatóan a hónap közepén hajózhatnak be az alexandriai kikötőbe. Április végére pedig már az összesen 1300 kocsira szóló megrendelés negyedét teljesíteni is fogja az orosz–magyar konzorcium – mindössze tizenegy hónappal a szerződés életbe lépését követően. Ez naponta több mint egy vagon előállítását jelenti.

A 2018 szeptemberében aláírt megállapodás értelmében a konzorciumnak öt kocsitípust kellett kifejlesztenie: a csak légbefúvásos szellőzéssel ellátott harmadosztályúakból ötszáz, a már légkondicionált harmadosztályúakból szintén ötszáz, a klímás másodosztályúakból 180, a szintén klímás első osztályúakból 90, a légkondicionált és büfészakasszal ellátott másodosztályúakból pedig harminc készül el öt év alatt. A termelés nagyobbik része Dunakeszi zajlik: 680 járművet szerelnek készre, Tverben pedig hatszázhúszat. A kocsikat negyvenévnyi üzemelésre tervezi a Transzmasholding.

Az eddig leszállított kocsik legnagyobb részét, 284 járművet már forgalomba is állított az ENR, az első kocsik tavaly nyár óta futnak az egyiptomi vasúthálózaton. A vagonok kiemelkedő, több mint 97 százalékos üzemkészséget produkálnak. A garanciális tevékenységekért a TMH helyi csapata felel a közelmúltban felújított Abu-Ghates-i karbantartóbázison. Az eddig átvett harmadosztályú, 88 ülőhelyes, légbefúvásos kocsik a 208 kilométer hosszú Kairó–Alexandria, a 380 kilométeres Kairó–Aszjút, valamint a 473 kilométeres Kairó–Szohág viszonylatokon közlekednek. Az év második felében a TMH megkezdi a klímás harmadosztályú kocsik szállítását is.

A tveri előállítás már a második felénél tart, ezért a dunakeszi üzemnek fokozatosan teljes fordulatra kell kapcsolni. Az Egyiptom, Magyarország és Oroszország közötti finanszírozási megállapodás értelmében a DJJ-ben készülő kocsik alkatrészeinek legalább ötvenegy százaléka hazai beszállítóktól származik. Dunakeszin jelenleg kilencven alkalmazott dolgozik egy műszakban az egyiptomi kocsikon, az év végére pedig meg szeretnék kétszerezni a létszámot, havi 25 kocsi elkészítése mellett.

A TMH International nyílt forrású technológiai partnerként, ipari befektetőként támogatja a vasúti ágazat fellendülését azokban az országokban, amelyekben jelen van. A svájci központú, Zug székhelyű társaság vasúti szolgáltatásokat és gördülőállományt nyújt a helyi ellátási láncokra támaszkodva. A TMH-csoporthoz tartozó TMH International összesen 1200 alkalmazottat foglalkoztat a világ számos pontján, többek között Argentínában, a Dél-afrikai Köztársaságban, Egyiptomban, Izraelben, Kazahsztánban, Magyarországon és Németországban.

A száz százalékban magántulajdonú Transzmasholding Oroszország és a FÁK-térség elsőszámú, világviszonylatban pedig negyedik legnagyobb gyártója a nagyvasúti és városi vasúti piacon. Az összesen több mint százezer embert foglalkoztató TMH 2019-ben 5,9 milliárd euró (körülbelül mint 2100 milliárd forint) bevételt könyvet el. A moszkvai központú vállalatcsoport korszerű, integrált közlekedési termékek és szolgáltatások teljes palettáját kínálja az új járművek tervezésétől és fejlesztésétől azok korszerűsítésén, karbantartásán, valamint életciklus-szolgáltatásokon át a digitális jelzőberendezésekig és forgalomirányító rendszerekig.

(X)

(Nyitókép forrása: Transzmasholding)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek