Csehországban és Németországban is közlekedhet a PKP Pendolinója

Korcsmáros Gábor   ·   2022.12.22. 15:00
PLPendolino

A lengyel nagy sebességű vonat 2025 előtt azonban nem mehet külföldi pályára. 

Az Alstom megkapta az engedélyt az ED250-es típusú szerelvények közlekedtetésére Csehországban és Németországban is. Az ausztriai engedélyeztetési folyamat még zajlik. A PKP Intercity színeiben közlekedő nagy sebességű szerelvények eddig csak belföldi forgalomban, Lengyelországban teljesítenek szolgálatot. A szerelvények Csehországban 160, Németországban pedig 250 kilométer/órás sebességgel közlekedhetnek, mindegyik áramrendszer alatt. 

Az ED250-es szerelvények több alkalommal is próbáztak Csehországban, amikor főleg a biztosítóberendezését tesztelték. A nagy sebességű vonatok azonban a cseh és német vonalakon 2025-nél korábban nem tűnnek fel, ez egy kitétele az uniós finanszírozási források igénybevételének. A PKP Intercity 2011 májusában írta alá a Pendolinók beszerzésére vonatkozó szerződést. A kontraktus értéke 665 millió euró volt. A szerződés húsz, 250 kilométer/óra sebességű vonat leszállítására, valamint a varsói műszaki létesítmények építésére és a szerelvények tizenhét évig tartó karbantartásra vonatkozik. 
 

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.