Csökkentek a Scania eredményei
Az év első félévében a Scania szervizbevételei négyszázalékos növekedéssel 8648 millió svéd koronát tettek ki az előző év hasonló időszakához képest. Összességében azonban a vállalat üzemi eredménye, illetve értékesítésének árbevétele is csökkent.
A Scania üzemi eredménye a 2012-es év első félévében 4257 millió svéd koronát tett ki. A leszállított járművek kisebb mennyisége, valamint az alacsonyabb kapacitáskihasználtság negatív hatással volt a jövedelemre. A Scania folytatta értékesítési és szervizszervezete kiterjesztését, a gyártási kapacitás növelését, valamint fejlesztési befektetéseket valósított meg, amelyek mindegyike magasabb költségszintet eredményezett.
Az év második negyedévében a vontatókra leadott rendelési mennyiség növekedett az előző negyedévhez képest. Európában a rendelési állomány valamelyest emelkedett ebben a negyedévben az elsőhöz képest, de még így is alacsony szinten van. Brazíliában a leszállított járművek mennyisége csökkent az év első három hónapjához hasonlítva. Az Euro 5 károsanyag-kibocsátási normára történő áttérés, valamint a gyengébben teljesítő gazdaság hatására a kereslet kisebb szinten van, mint az erős 2010-es és 2011-es években volt. Oroszországban a rendelésállomány jelentős emelkedést mutatott a második negyedévben. A Közel-Keleten valamelyest emelkedett a rendelések mennyisége az előző időszakok nagyon csekély mértékéhez képest. Kínában a Scania termékei és szolgáltatásai iránt növekvő érdeklődés hatására a kereslet kedvezően alakult, növekedést mutatott.
A buszok rendelésállománya az előző negyedévihez hasonló, alacsony szinten maradt, Európában gyengülés, míg Latin-Amerikában erősödés volt tapasztalható. A motorok esetében mindegyik régióban alacsony rendelési mennyiséget regisztrált a vállalat a második negyedévben.
A szerviztevékenységek iránti kereslet azonban magas szintet mutat. Európában ugyan az alacsony gazdasági aktivitás negatív hatással van a szervizszolgáltatásokra, de ezt valamelyest ellensúlyozza az idősödő járműállomány. A Scania úgy véli, hogy az európai járműállomány nagyarányú cseréje, új járművek beszerzése várható a közeljövőben, hiszen a 2005–2008 folyamán leszállított járművek nagy része, az elmúlt években jelentősen visszaesett rendelési mennyiségnek köszönhetően, még forgalomban van.