Debrecen igazi versenytársa Várad lesz

iho   ·   2013.09.25. 14:30
cim

Üzemanyagraktár épülhet a nagyváradi repülőtéren – hagyta jóvá kedden a Bihar megyei tanács, miután már évek óta problémát okoz, hogy a helyi légikikötőben nem tudnak tankolni a repülők.

Mint arról a Krónika című erdélyi napilap beszámol, a gépek kerozinellátását korábban biztosító Petrom Aviation kivonulása után a reptér már hiába kapta meg a nemzetközi státuszt, töltőállomás hiányában a légi fuvarozók elkerülték a partiumi várost, ezer kilométernél nagyobb távolságba ugyanis már nem tudtak charterjáratokat indítani. Még a Bukarest–Várad útvonalon is problémát okozott, hogy oda-vissza úton kitartson az üzemagyag.

A jászvásári Aviarom Rt.-nek márt tavaly bérbe adták a töltőállomás megépítésére szánt 250 négyzetméternyi területet – négyzetméterenkénti 1 euróért –, és a vállalat most az engedélyt is megkapta annak kivitelezésére. A tervek szerint két fémtárolót építenek, az ahhoz tartozó szivárgásvédő rendszerrel, hogy tankoláskor a kerozin ne kerülhessen a talajba.

A moldvaiak adóraktára is Váradon lesz, így az aradi és a temesvári repteret is elláthatják majd üzemanyaggal. A tavaly kötött és öt évre szóló bérleti szerződés lejárta után azt évenként meg lehet majd hosszabbítani, de amennyiben nem kötnek újabb megegyezést, a jászvásáriak magukkal vihetik majd a tárolókat, a raktár ugyanis ideiglenes státuszt kap.

Gheroghe Pasc, az reptér igazgatója azt mondja, hogy a munka befejezése után immár nemcsak helyi járatokat indíthatnak, hanem beindulhat a nemzetközi forgalom is, amelyre már megkapták az Európai Bizottság engedélyét, és a terminál korszerűsítése óta már csak a nagyteljesítményű Boingek fogadására is alkalmas kifutópálya megépítése maradt hátra.

Amint arról beszámoltunk, a jelenlegi kifutón csak a kisebb, legfeljebb hetven férőhelyes gépeket tudják fogadni, de sikerült megszerezniük az uniós finanszírozást az aszfaltcsík kiszélesítésére és meghosszabbítására. Az infrastruktúra kialakítását 2015. év végéig kell befejezni, a megyei önkormányzat pedig már elkezdte előkészíteni a repülőjáratok szubvencionálását.

Az iho/repülés adatai szerint a földrajzi közelség és a hasonló vonzáskörzet miatt, a nagyváradi repülőtér legfontosabb versenytársa nem is annyira a temesvári és az aradi, mint inkább a debreceni légikikötő, ahol azonban a nemzetközi forgalom már régóta beindult, és megvan az ehhez szükséges infrastruktúra is.

Kapcsolódó hírek