Decembertől 25 perccel gyorsabban Bécsbe

Berky Dénes   ·   2014.06.14. 08:45
kiskep

Az új vasúti menetrenddel, 2014. december 14-étől a bécsi Hauptbahnhofon is megállnak majd a budapesti railjetekkel együtt minden délre, nyugatra és északra induló távolsági járatok. Ezzel az eddig különösen problémás Westbahn–Südbahn átszállás is megoldódik, de a Prága felé induló új cseh railjet-szerelvényekre is egyszerűen szállhatunk majd át az impozáns pályaudvaron. Az új megállóval a Hauptbahnhoftól Budapestig a jelenlegi három óra két perc helyett a vonatok mindössze két óra harminchét perc alatt fognak eljutni – jelentős lesz a menetidőcsökkenés. Mindezeken felül valószínűsíthetően további két EC-pár is lesz a menetrendváltástól, ezzel még nagyobbra növelve a kínálatot a két főváros között.

A főpályaudvar és környékének jelenlegi állapota<br>(fotó: Berky Dénes)

További menetrendi fejlesztés a bécsi nemzetközi repülőtér (Wien-Schwechat) bekapcsolása a nemzetközi forgalomba, mégpedig nem is akárhogyan, ugyanis a Németország felől Passaun, Linzen és St. Pöltenen át Bécsbe érkező ICE-vonatoknak lesz ezentúl a légikikötőnél a végállomásuk. Így például Linzből Schwechatra a menetidő mindössze egy óra és negyvenhét perc lesz, ez már a közúti közlekedéssel is versenyképes.

A jelenleg csak részben üzemelő pályaudvar 2015 decemberétől látja majd el teljes egészében a neki szánt szerepet, ettől kezdve az osztrák vasúttársaság (ÖBB) a Hauptbahnhof és a Meidling pályaudvar alkotta rendszeren keresztül bonyolítja majd le a teljes Bécsbe irányuló, illetve Bécsből induló távolsági vasúti közlekedést.

Illetve a hivatalos látványterven az építkezések befejezése után

„A Hauptbahnof Wien egyike Ausztria legnagyobb infrastruktúra-projektjeinek. Teljes üzemben naponta 1100 járat áll majd meg itt. A Hauptbahnhof az utazás legkörnyezetkímélőbb formáját viszi egészen közel az emberekhez” – mondja Doris Bures közlekedésért, innovációért és technológiáért felelős miniszter. A Hauptbahnhof építési költségei egymilliárd euróra rúgnak és további hárommilliárd euró járulékos befektetéssel számolnak a környéken megvalósuló új városrésznek köszönhetően. Magát a pályaudvart 2010-ben kezdték építeni, a munkák várhatóan 2015-ben fejeződnek be.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek