Tovább erősíti európai hálózatát az RCG
Az új Budapest–Zeebrugge, Wels–Lübeck–Kiel és Wels–Bécs–Budapest TransFer-fuvarok fontos magyarországi és európai áruelosztó központokat kötnek össze.
Az új Budapest–Zeebrugge, Wels–Lübeck–Kiel és Wels–Bécs–Budapest TransFer-fuvarok fontos magyarországi és európai áruelosztó központokat kötnek össze.
Tizennegyedik alkalommal is megnyitotta kapuit a Berlin Messén a világ legnagyobb vasúti szakkiállítása és -vására. Hidrogénüzemű villamos, akkumulátoros motorvonat és tolatómozdony – a szeptember 24-ei eseményekből szemlézünk.
Az osztrák főváros 2015-ben láthatta vendégül a villamos Európa-bajnokságot, ami most tíz év elteltével ismét visszatér, még szélesebb körű nemzetközi részvétellel, világbajnokságként.
A két új menetrend szerinti járattal tovább bővítette éjszakaivonat-hálózatát az ÖBB. Bécs egyre inkább az éjszakai vonatok fővárosa.
Az ÖBB szerdán hajnaltól ismét fogad egyes vonatokat a hegyeshalmi határállomáson keresztül, reggeltől elindultak a távolsági vonatok is.
A Bécsi Gazdasági Kamara három évig tartó, „Zéró kibocsátású szállítás” elnevezésű kísérleti projektjében harminckét cég önként vállalta, hogy az osztrák főváros 1. és 2. kerületébe kizárólag zéró kibocsátású járművekkel hajt be.
A szállítmányok nagy részét a közúti fuvarozás helyett már egy éve fenntarthatóan, vasúton viszik el.
Az első próbálkozás 1992-ben volt, azóta pedig a bécsiek mindennapjának részévé vált. Az év végére Bécsben 1100 járműre bővül a car sharing-flotta. Ami ráadásul egyre zöldebb.
Belevágtak: elkezdődött az osztrák főváros közösségi közlekedési közszolgáltatója, a Wiener Linien új, 12-es villamosvonalának építése. Budapesten pedig meghosszabbítanák a viszonylatot.
A több mint tizenhatezer kilométer hosszú útvonalon menetrend szerinti járat is közlekedett 1957 és 1976 között. Ötvennapnyi élmény a világ leghosszabb autóbuszjáratán!
Már utasokat is szállít a Cseh Vasutak legújabb, távolsági járatokra szánt szerelvénye, a ComfortJet.
A bécsi repülőteret a nagy teljesítményű nemzetközi vasútvonalhálózatba integráló projekt környezeti hatástanulmányi eljárásra vár. A döntés 2026-ban várható.
A hidrogén előállításához kizárólag megújuló energiát használnak.
Az új építésű railjethez hasonló konfigurációjú szerelvények hamarosan Prága és Bohumín között kezdenek el utasokat szállítani, jövőre remélhetőleg már a Metropolitanokon is feltűnnek.
Bécs–Milánó helyett Bécs–Verona, új Burghausen–Trieszt vonatok indulnak, a Budapest–Neuss tengelyen pedig növelik a gyakoriságot.