Drágább lesz Milánó az autósoknak

MTI   ·   2011.11.09. 07:59

Nem a szmogot kell csökkenteni, a gépjárműveket kell kitiltani – hangoztatta Giuliano Pisapia májusban megválasztott polgármester az újabb forgalomkorlátozó intézkedés bejelentésekor. Az évtizedek óta kipufogógázban fulladozó egymillió milánói helyi népszavazáson mondott igent a szmogellenes intézkedések szigorítására.

Január 16-tól drágább lesz a központba való behajtás: hétfőtől péntekig reggel fél nyolc és este fél nyolc között, ünnepnapokat kivéve. Az egykori városfalak övezte, nyolc négyzetkilométernyi „C-zónában” minden autósnak ugyanannyit kell fizetni: az itt élők évi negyven darab ingyen belépőjegyet kapnak, ha többször lépnek be a centrumba, alkalmanként két eurót kell fizetniük. Az áruszállító járművek az első hat hónapra kapnak kedvezményt. Ingyen csak kétkerekűek hajthatnak be, és 2012-ben még nem kell fizetniük a gázüzemű, elektromos és hibrid autóknak sem.

Milánó városközpontja 2008 januárjától fizetős autósövezet, eddig a járművek környezetszennyezési besorolásuk szerint fizettek 2–10 euró közötti díjat. A helyi sajtó adatai szerint a központban naponta 128 ezer gépjármű közlekedik, ebből 65 ezer a magánautó, de eddig 58 ezer jármű nem fizetett semmit, mivel a zöldautó kategóriába tartozott.

A környezetvédők által ünnepelt Pisapia úgy nyilatkozott, évi 28 millió euró bevétellel számol és a központban való autósközlekedés 23–28 százalékos csökkentésével. Közlekedjetek busszal, villamossal és kerékpárral – szólította fel a milánóiakat Pisapia.

Kapcsolódó hírek

Közút Autóbuszközlekedés

Ez a balkanyar most más volt, ünnepibb: újra lehetett fotózni egy negyvenöt évvel ezelőtt készült fotót Szegeden

iho/közút   ·   2024.04.29. 12:10

Az 5-ös vonalon a Bartók tér és Újszeged, Gyermekkórház között négy és fél évtizede indult el a trolibusz-közlekedés, elsőként a vidéki nagyvárosok között. Emlékjeggyel, emlékmatricával és egy emlékezetes szalagátvágós balkanyarral ünnepelte az évfordulót a Szegedi Közlekedési Társaság.