Egy jelentkezővel kevesebb az e-útdíj tenderen
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK) a megtett úttal arányos elektronikus díjszedési rendszer hazai kiépítésére kiírt gyorsított közbeszerzési eljárására jelentkezők egyike a Hungarian Motorway Konzorcium, amelyet a többi pályázóval egyetemben hiánypótlásra szólított fel a kiíró. Az idő hiánya miatt azonban a konzorcium nem képes a szükséges igazolások megszerzésére, ezért úgy döntött, hogy visszalép a pályázattól.
Az ÁAK pályázatára október 10-ig lehetett beadni a jelentkezéseket, a határidőre nyolc ajánlattevő jelezte részvételét, vagyis a Hungarian Motorway Konzorcium visszalépésével valamelyest enyhült a tülekedés. Sajtóértesülések szerint maga pályáztatás pedig csúszhat: a pályázati tanácsadással és projektek teljes körű menedzsmentjével foglalkozó Campo Consulting Hungária Zrt. ugyanis megtámadta a 42 milliárd forint keretösszegű útdíjtendert a Közbeszerzési Döntőbizottságnál (KD). A társaság azt vitatja, hogy az ÁAK jogszerűen járt el, amikor hirdetmény közzétételével induló, gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljárást írt ki a megtett úttal arányos tarifák alapján számlázó elektronikus útdíjrendszer kiépítésére.
Ha kérelmet a KD megalapozottnak találja, az harminc, de rosszabb esetben akár hatvan nappal is késleltethetné a 3,5 tonnánál nagyobb tehergépkocsikat a mostaninál jóval nagyobb tarifa fizetésére kötelező díjrendszer közbeszerzését. Márpedig így alighanem elúszik a rendszer bevezetésre tervezett 2013. július 1-jei határidő. Ennek tartásához ugyanis az állami ütemezés szerint december elején szerződni kellene a tender nyertesével.