Eközben Oroszországban: fedélzeti számítógépet a vonatba!

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2014.03.28. 12:15
kiskep

Az oroszok mindent megoldanak egy csettintéssel – ezt már tudjuk. Hogy hogyan kell fedélzeti számítógépet beépíteni a mozdonyba, azt eddig még nem. De most ezt is megoldották minimális költségnöveléssel. A vagonweb.cz oldalon jelent meg egy RZSD felségjelű szerelvényről készült képgalériában az a kép, ami bármelyik közösségi portálon megállná a helyét, amelyik a napi hordalékot gyűjti össze. Az orosz technika nagyjainak újabb fergeteges gyöngyszeméről itt láthatják a galériát.

Ebbe a mozdonyba beleépítették a fedélzeti számítógépet - van-e rajta Train Simulator?<br>(fotó: vagonweb.cz)

A Szokol névre hallgató projekt az orosz nagysebességű vonatok Moszkva és Szentpétervár közötti beindításáról szólt 2000-ben. Meg is épült a prototípus, az ES 250 típusú szerelvény, ami 250 kilométer per órás sebességre képes, s még fedélzeti számítógépet is építtettek belé. Két évvel később kudarcba fulladt a terv, így múzeumi tárgy maradt az egyetlen Szokol. A Moszkva–Szentpétervár vonalon 2009 decembere óta Siemens Velaro típusú szerelvények száguldoznak, amelyeket Németországban gyártottak.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.