Elkészült a CFR Călători első Alstom Traxx mozdonya

A gépeket nemcsak használni fogják a románok: karbantartási szerződést is kötöttek a gyártóval.
Az államvasút fölé rendelt szakmai ernyőszervezet, a román Vasúti Reformhatóság (ARF) és az Alstom még tavaly januárban állapodott meg tizenhat nagyteljesítményű villamos mozdony leszállításáról. A szerződés húsz évre szóló karbantartási időszakot ölel fel – a fenntartási intervallum 40 ezer kilométer –, a meghosszabbítás további húsz évre szóló opciójával. A szerződés értéke 150 millió euró, és szó van további huszonhárom mozdony megvételéről is.
Egy Traxx 3 MS így egyenként hozzávetőlegesen négymilliárd forintnak megfelelő összeget kóstál, ami jóval több, mint amennyiért mi nem rendeltünk meg száztizenöt Siemens Vectront, 2022-ben: esetünkben egyáramnemű gépenként legfeljebb másfél milliárdra jött volna ki a matek. A startos üzlet gyártói árképzésénél fő szempont volt a fapados/egyáramnemű kivitel, a nem elhanyagolható mennyiség, és az, hogy a felek megállapodása nálunk nem terjedt ki a karbantartásra. (A kétáramnemű Vectron – ezekből huszonötöt rendeltünk volna – tíz százalékkal volt drágább a csak 25 kV 50 Hz-es váltakozó áramú rendszerre alkalmas mozdonyoknál.)
A CFR Călători első Traxx 3 MS típusú, ideiglenes kék festéssel – és az Európai Vonatbefolyásoló Rendszerrel (ETCS) – ellátott gépe a közelmúltban készült el Kasselben. Az egység várhatón a tesztelési fázis leteltekor kapja meg végleges színtervét.
(fotó: Alstom)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!