Előre ismert győztese van a rajeci vonal pályázatának

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2019.08.16. 15:00
Janka_01

Nyílt versenypályázatot hirdetett a szlovák közlekedési tárca augusztus 7-én a Zsolna és Rajec közötti 21 kilométer hosszú vasútvonal kiszolgálására, közszolgáltatási szerződés értelmében. A részleteket a Szlovák Köztársaság Közlekedési és Építésügyi Minisztérium weboldalán hozták nyilvánosságra, az európai TED tenderfigyelő rendszerben még nem jelent meg a kiírás. Az Allrail Alliance of Rail New Entrants szövetség arra hívta fel a figyelmet, hogy a versenypályázat körül valami bűzlik. Véleményük szerint erősen fennáll a gyanú, hogy a vasútvonal kiszolgálására kiírt tendernek előre megvan a győztese, mégpedig az állami ZSSK vasúttársaság.

A rajeci vonalon felújított Studenkák, becenevükön Bagettek közlekednek<br>(fotók: ZSSK)

Ezt az állítást azzal indokolják, hogy a jelenlegi helyzetben és jelenlegi feltételek mellett csak és kizárólag a ZSSK nyerheti meg a versenypályázatot. Mivel még egy két hétig is eltarthat, mire a tenderkiírás megjelenik a TED rendszerében, a többi európai érdeklődőknek várniuk kell. A versenypályázaton való indulás is időigényes, több szempontot kell komolyan fontolóra venni. Ha pedig kihirdetik a győztest, akkor annak további időre van szüksége, hogy el tudja végezni a feladatot – megfelelő vasúti járművek beszerzése, alkalmazottak toborzása, egyéb adminisztrációs feladatok. Mivel a rajeci vonalon az új szolgáltatónak már 2020 februárjában el kell kezdenie közlekedtetni a járatokat, így az eredményhirdetést követően csak néhány hónapja lesz a győztes vasúttársaságnak arra, hogy minden elő legyen készítve (járművek, alkalmazottak). Ebből arra lehet következtetni, hogy a jelenlegi vasúti szolgáltató, a ZSSK lehet a győztes a versenypályázaton, hiszen neki már minden a helyén van.

Az Allrail szövetség példaként említi az ugyancsak augusztus elején, Bajorországban kiírt közbeszerzési pályázatot, amely ugyancsak közszolgáltatási szerződés értelmében történő vasúti közlekedés biztosítására irányul, hogy ebben az esetben a járatokat csak 2023-tól kell elindítani.

A Zsolna–Rajec vasútvonal az első olyan vasútvonal Szlovákiában, amelynek a szolgáltatóját nyílt közbeszerzési pályázaton választják ki. Ezen kívül még a Pozsony–Révkomárom és a Kassa–Szepsi vasútvonalat tenderezteti majd az illetékes minisztérium.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.