Elszúrt trolimenetrend: a BKK a BKV-t hibáztatja

iho/közút   ·   2013.01.12. 09:30
00

A Budapesti Közlekedési Központ közleménye szerint a januártól érvényes trolimenetrendet és annak járműigényét – amely számol a használtan beszerzett, alacsonypadlós MAN járművekkel – előzetesen egyeztették a BKV-val, az viszont csak később, a menetrend meghirdetése után derült ki, hogy elhúzódik a vizsgáztatás, emiatt a közlekedési társaság nem tudja tartani a menetrendet.

Az idén életbelépő új jogszabályok megkövetelik a trolibuszok kétévenkénti hatósági vizsgáztatását, január elsejétől pedig már csak olyan trolibusz lehet az utcán, amelyik vizsgával rendelkezik. Mivel a BKV erre az évre már nem akarta levizsgáztatni a Ziu9-es trolibuszokat, ezért döntött a december 31-i kivonásokról, és ezért kaptak fő szerepet az idei menetrendben a helyükre lépő MAN trolibuszok.

MAN troli a Városligetben, a 70-esen<br/>(fotók: Báti András)

Mivel nem készült el időre az összes Ikarus 280-as és MAN troli vizsgáztatása, illetve a 435T-k felújítása is vontatottan halad, ezért a menetrendből hiányzó alacsonypadlós trolikat más trolikkal pótolják, a 72-es, a 77-es, a 80-80A és 81-es vonalon pedig átmenetileg nem közlekednek alacsonypadlós járművek.

A BKK közleménye kitér arra is, hogy a késlekedés miatt – a két cég között fennálló szerződésnek megfelelően – kötbérezni fogják a BKV-t. Információnk szerint azonban a BKV már decemberben tájékoztatta a BKK-t a darabszámokról. A kocsik vizsgáztatása valóban lassan halad, a munkák nagy részével már elkészültek az alvállalkozók, azonban az elektronika élesztés terén létszámhiánnyal küzködnek. Nagyon kevés ember van ugyanis az országban, aki mélységében ismeri a trolibuszok lelkét jelentő hajtáselektronikát.

A menetrend-módosítás ellenére a 72-esen továbbra is közlekedik alacsonypadlós kocsi

A BKV így is erőn felül teljesít, általában 80 százalék a kiadási mutatójuk, de idén már volt olyan nap is, hogy 90 százalék fölöttit teljesítettek, ekkor csak 2-3 dízelbusz volt kint trolivonalakon, elsősorban a 83-ason. A normális, a világ minden táján általánosan alkalmazott 75 százalékos kiadáshoz szükséges 150 kocsi várhatóan tavaszra fog hadrendbe állni.

Kapcsolódó hírek