Érkezik a kő a délvidéki vasútfelújításhoz

Tripolszki Dalibor   ·   2020.06.19. 12:00
400px_zenta_korakodas

Legutóbb arról számoltunk be, hogy a Szabadka–Zenta szakasz rekonstrukciója lassan, de biztosan halad a vége felé: a vágányt teljes egészében átépítették, mindössze a zúzottkővel való feltöltés és a szabályozás maradt hátra.

A zúzottkő a bányából közúton, konténerekben érkezik meg Zentára, ahol kirakodják. A képre kattintva galéria nyílik a szerző felvételeiből

Az elmúlt napokban nagy nehezen beindult a kőszállítás is. A késlekedés egyik oka valószínűleg a koronavírus. Az is közrejátszhat azonban, hogy a Szerb Vasút nem rendelkezik elegendő számú dozátoros kocsival. A bányától a kész vágányig úgy jut el az ágyazatnak szánt kő, hogy a kőbányában nyitott konténerekbe rakodják, majd azokat általában alacsony oldalfalú vagy konténerszállító vagonokkal szállítják Zentára. A konténereket az állomás területén egy daru segítségével teszik teherautókra, majd billentéssel ürítik ki őket. Ezek után rakodógép tölti meg az önürítős vagonokat, amelyeket már a kivitelező ZGOP vasútépítő vállalat saját mozdonnyal továbbít. Magát a szállítást és a kirakodást a belgrádi ŽIT (Železnički Integralni Transport, Vasúti Integrált Szállítás) cég végzi. Egy szerelvény 18 vagonból, illetve 36 konténerből áll, amely ebben az esetben körülbelül ötszáz köbméter zúzottkövet jelent.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek