Erős, szép, dübörög, füstöl
Székesfehérvár díszléces classic Szergejét karácsonykor adta készre a dombóvári műhely. Rövid ideig még Tolnában tartották, de miután minden probléma nélkül elvitt a Bátaszék–Dombóvár vonalon néhány 1500 tonnás répavonatot, nyugodt szívvel visszaadták gazdájának a 231-est. Székesfehérváron aztán nem szakadt meg a gép, néha elküldték a mohai kiszolgálóra a komáromi vonalon. Február közepén aztán igazi kihívás elé állították, Dunaújvárosba irányították, ahol a kikötői kiszolgálásban és a paksi vonalon van szükség Szergejre.
Bár a dunaföldvári etanolvonatok szép hosszúak, a domborzat miatt nem jelentenek különösebb kihívást egy Szergejnek. Kedden viszont a dunaújvárosi kikötői pendli jutott a 231-esnek. Dunaújváros vasútállomás és a kikötő között jelentős szintkülönbség van, a kikötő felől folyamatos hegymászás vár az ide érkező gépekre.
A kikötő forgalmát elsősorban az érkező szén határozza meg, jön néha érc is és késztermékeket is rakodnak hajókba. A szenet és az ércet föl kell vinni a vasműbe a hosszú emelkedőn – rakott kocsikból a Szergej is csak tizenegyet vihet. A februári őszi időjárás tovább nehezíti a gépek dolgát, a vizes sínen csökken a tapadás. A 231-ről már a bátaszéki vezérek is elismerően nyilatkoztak, és Dunaújvárosban is biztos erőt képvisel a nehéz szénvonatok élén is.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!