EU-s vasútfinanszírozás: többségben az állami pénz

iho   ·   2016.03.16. 18:03

A Luxemburgi Vasúti Egyezmény, amely 2017-ben lép hatályba, a magántőke nagyobb részvételét szorgalmazza a vasúti járműbeszerzéseknél kedvezőbb feltételek és alacsonyabb költségek mellett. Ezentúl az új rendszer létrehozásával mindenkinek lehetősége nyílik, hogy az interneten keresztül leellenőrizhesse a hitelező és a bérbeadó elvárásait, jogait, végrehajtásra vonatkozó illetve azonosító adatait.

A Roland Berger szakértői vizsgálták a gördülőállományba fektetett beruházások arányát Európában, összesen 370 projektet elemeztek. A beruházások 88 százaléka állami finanszírozásból valósult meg, magánfinanszírozással és PPP projektekkel az Egyesült Királyságban, Hollandiában, Törökországban és Németországban találkozhatunk.

Még rosszabb a helyzet Kelet-Európában, itt a magántőke részvételi aránya mindössze kilenc százalék, Magyarországon pedig csupán egy százalék. A vizsgált időszak (2011–2013) fő hazai beruházása a negyvenkét Flirt motorvonat beszerzése volt.

A magánfinanszírozás részesedéseinek összesített eredményei<br>(forrás: Roland Berger)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek