Felfüggesztette működését az OLT Express

iho   ·   2013.01.29. 10:45
cim2

A német diszkont légitársaság azért kényszerült működése felfüggesztésére, mert tulajdonosa, a holland Panta Holdings elutasította azt az átalakítási tervet, amit a menedzsment és a munkavállalók együttesen dolgoztak ki és fogadtak el. Az anyacég a kész program ellenére nem volt hajlandó további tőkeinjekciókra, noha a talpraállás terveit a hitelezők is jóváhagyták.

A társaság weboldalán olvasható közlemény szerint a megállapodás hiányában a társaság megjósolhatóan nem képes visszatérni a nyereséges működéhez, ezért a további felesleges kiadások elkerülésére a részvényesek érdekében is le kellett állítani vasárnap délben a működést. Az OLT ugyanakkor további információkat ígért a helyzetről és a leállásról.

Az OLT Express gépe Ferihegyen: az első drezdai járat, nem volt túl hosszú életű <br>(fotók: Budapest Airport)

A problémák már tavaly nyáron érzékelhetővé váltak, amikor a testvércég, a lengyelországi OLT Express Regional koncesszióját a lengyel légügyi hatóság felfüggesztette.

A brémai központú, 1958-ban alapított OLT Express Germany tavaly még erősítette is a flottáját a Lufthansa-érdekeltségű Contact Air beolvasztásával és a tőle átvett Fokker 100-asokkal. Ősszel a légitársaság piros-fehér gépei megjelentek Ferihegyen is, a rég nem repült Drezda-Budapest járatot élesztették újjá.

Decemberben azonban már jelezték, hogy alaposan átalakítják a meglehetősen kiterjedt, de rendszeresen alacsony utasszámokkal működő hálózatot. Ez a budapesti vonalra is vonatkozott, az elmúlt hetekben az OLT már csak a Swiss járatait teljesítve jelent meg Ferihegyen, és a weboldalán sem szerepelt már Budapest, sem a desztinációs térképen, sem a helyfoglalási rendszerben.

A decemberi bejelentés 12 járat leállítását érintette több regionális repülőtérről, a flottát pedig egyharmadával csökkentették. Az akkori indoklás okként a magas üzemanyagárakat emlegette. Közben a menedzsment és a személyi állomány beleegyezett a fizetések 25 százalékos csökkentésébe is, de a jelek szerint ez sem volt elég a megrendült helyzetű kis légitársaság talpon maradásához, és a „prémium-fapados” modell sem segített a helyzeten.

A Fokker 100-asok nem túl gazdaságos gépek, pláne ha nem tudják csak negyedig tölteni a járatot

Az OLT a tíz Fokkeren kívül egy légcsavaros-gázturbinás Saab 340-essel és ugyanennek a típusnak a nagyobb befogadó képességű változatával, három 2000-essel repült. Noha a légcsavaros-gázturbinás Saabok gazdaságosabbak, mint a Fokkerek, ezek a gépek sem számítanak a legkedvezőbben üzemeltethető típusok közé. A Fokkerek ráadásul az interneten terjedő hírek szerint elég sűrűn nem is fél, hanem csak negyedházzal, vagyis 25 százalékos telítettséggel repültek. A flotta átlag életkora csaknem húsz év volt.

A holland anyavállalat tulajdonosa pedig az a Jaap Rosen Jacobson, aki korábban a holland Fokker gyár felélesztésén és a Fokker-jetek (70-es és 100-as) modernizálásán munkálkodott, de a különböző szintű bejelentéseknél túl nem jutott a program.

Kapcsolódó hírek