Ferihegyi hírek: járványügyek, újra Emirates, frissülő utastájékoztatás
Fertőtlenítés és minden más a biztonságos utazásért. A cargoforgalom stabilitása, a Hainan-járat háttere. A kijelzők az átálláskor is dolgoztak.
A Budapest Airport hivatalosan is csatlakozott az EASA és az ECDC „Aviation Industry Charter for COVID-19” elnevezésű kezdeményezéséhez, amely az utazás újraindítását célozza, elsősorban Európán belül, a későbbiekben pedig világszerte, írja a reptérkezelő hírlevele.
A csatlakozással a Budapest Airport vállalta, hogy a hazai és nemzetközi hatóságokkal közösen biztosítja az ajánlások betartását, minimalizálva ezzel a fertőzés kockázatát, az ajánlásoktól eltérő, alternatív intézkedéseket a szervezetekkel és hatóságokkal megosztja, nyomon követi az intézkedések hatékonyságát, visszajelzést ad és azokra vonatkozóan javaslatot tesz, illetve az ajánlások folyamatos fejlesztése és kiegészítése érdekében hetente adatokat szolgáltat az EASA és az ECDC számára.
A Budapest Airport folyamatosan gondoskodik arról, hogy tiszta, fertőtlenített, biztonságos környezet fogadja az utasokat a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, olvasható a továbbiakban.
- 750 liter kézfertőtlenítő gél,
- 42 ezer maszk,
- közel 2,5 millió négyzetméternyi fertőtlenített helyiség,
- több, mint 13 ezer fertőtlenített gépjármű
- és 12 ezer liter fertőtlenítőanyag
– így lehet számokban összefoglalni a Budapest Airport járványügyi intézkedéseit. A BUD Kényszerhelyzeti Készültsége továbbra is fáradhatatlanul végzi az utasok és a személyzet egészségének védelme érdekében bevezetett fertőtlenítő takarításokat, hangzik a közlemény. Az elmúlt hónapokban közel tízezer alkalommal végeztek fertőtlenítést a repülőtéren található helyiségekben, biztosították a dolgozók számára a megfelelő védőfelszerelést, és jelentős mennyiségű – több mint 1500, félliteres kiszerelésű – kézfertőtlenítő folyadékot helyeztek ki a terminálokon.
A Budapest-Csengcsou cargo-járat indulásával kapcsolatban a reptérkezelő nyilvánosságra hozta a nyitás hátterét: az új járatot annak a testvérrepülőtér megállapodásának keretében indította a Hainan Airlines, amely tavaly májusban jött létre a Budapest Airport és a Henani Polgári Repülés Fejlesztési és Beruházási Vállalat (Henan Civil Aviation Development & Investment Co., HNCA) között; a cél a Kína és Közép-Európa közötti áruforgalom erősítése.
A koronavírus-járvány okozta globális megtorpanás ellenére a budapesti repülőtér január-szeptember hónapokban összesen 95 ezer 590 tonna légi teherárut kezelt, ami csupán 2,7 százalékkal kevesebb 2019 azonos időszakához képest. Más repülőterekhez viszonyítva a BUD Cargo City forgalma stabil, a 2,7 százalékos csökkenés pedig nemzetközi összehasonlításban jó eredménynek számít, ugyanis vannak olyan repülőterek, ahol a járvány alatt szinte teljesen eltűnt a légiáru-forgalom. A Budapesten fogadott cargo járatok száma ebben az időszakban tizennyolc százalékos növekedést mutatott a tavaly szeptemberig mért adathoz képest; a Hainan Airlines által indított új járat mutatja, hogy a BUD Cargo City és a Budapest Airport cargo forgalma a járvány idején is stabil, erős szegmens maradt, amely Magyarország nemzetgazdaságában is kiemelt szerepet játszik.
Megemlékezik a hírlevél „az ősz nagy visszatérőjéről”: újraindult az Emirates Budapest–Dubaj járata. Mostantól heti két alkalommal, minden szerdán és szombaton köti össze az emírségek legnagyobb légitársasága a magyar fővárost és a Perzsa-öbölmenti nagyvárost. A légitársaság az egészségügyi szempontból is biztonságos repülés érdekében ingyenes higiéniai készletet (maszkot, kézfertőtlenítőt, kesztyűt és antibakteriális törlőkendőt) biztosít az utasoknak.
Még egy információ: az utasok leginkább a járatinformációs kijelzőkön találkoznak azzal a rendszerrel, amelynek cseréjét a Budapest Airport informatikai csapata az elmúlt napokban fejezte be. Az úgynevezett FIDS rendszer (Flight Information Display System) azonban jóval több ennél, nemcsak ellátja járatinformációval a terminálokon található mintegy 600 kijelzőt, hanem a kiszolgáló személyzetnek is elengedhetetlen tájékozódási pontot jelent a járatindulások nyomon követesénél.
A korábbi FIDS rendszer több mint tíz évig látta el információval a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasait és személyzetét, pályafutása alatt hibátlanul működött. A cserére a még korszerűbb infrastruktúrára váltás miatt volt szükség: a rendszer most a legmodernebb virtuális szerverekre „költözött”. A rendszer kiemelt szerepét jól mutatja, hogy a szakemberek két, egymástól fizikailag is elválasztott térben helyezték el a hardvereket, ráadásul minden elemből kettőt (a két teremben 1-1-et), ezzel is biztosítva a megbízható, folyamatos működést, olvasható a reptérkezelő hírlevelében.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!