Földrengés a Cseh Vasutaknál
A korrupcióval vádolt Petr Nečas és kormányának válsága június 13-án csúcsosodott ki, amikor is a cseh miniszterelnök lemondott posztjáról, vele együtt távozott a kormány is. A nyári időszak ellenére aránylag hamar (július 10-én) sikerült felállítani egy szakértői kormányt, amit Jiří Rusnok vezet. Az új kormány új közlekedésügyi minisztert is hozott, aki nem tétlenkedett. Egy-két csettintés (az Igazgatói Tanács tagjainak leváltása) után távozott a České dráhy csoport vezérigazgatója, Petr Žaluda, helyére Dalibor Zelený, egykori ČD-vezér (1998 és 2003 között) került. A napokban a ČD Cargo vezetésében is nagytakarítás volt, új vezérigazgató került a vasúti árufuvarozó cég élére, s az igazgatótanács tagjait is lecserélték. Ki tudja hány személycsere várható még az előrehozott választásokig, amit valószínűleg október végén tartanak majd Csehországban.
Az egész személycsere-kavalkádnak legalább egy szemmel látható negatív következménye van: nem hívják le a második railjetopciót. Ez azt jelenti, hogy Prágába továbbra is csak klasszikus vasúti kocsikban utazhatunk. Sőt, a nagy pompával bemutatott osztrák-cseh railjet is veszélybe került. Az új vezérigazgató ugyanis a ČD további eladósodása elleni lépéseket tervez, s tesz is hivatalba lépése óta. Egyes cseh források azt írják, biztosat csak szeptember elején lehet majd tudni Jetiügyben. A „cseréldzset” sorozat most kezd igazán a Dallashoz hasonlítani.