Közel egymilliárd euróból fejleszthetik vasútjukat a csehek
Az eddigi legnagyobb kölcsönt kapja az Európai Beruházási Banktól (EIB) a cseh pénzügyminisztérium.
Az eddigi legnagyobb kölcsönt kapja az Európai Beruházási Banktól (EIB) a cseh pénzügyminisztérium.
A Cseh Vasutaknak hatvan korszerű villamos mozdonya lesz a Siemenstől, hozzánk a prágai EC vonatokon jutnak el.
Nagy port vert fel a május 7-én történt eset: a cseh–német határon a német társvasút műszaki hibákra hivatkozva nem vette át a Hamburgba tartó Hungaria Eurocityt. A vizsgálat még tart, de néhány részletre már fény derült.
A két főváros vasúti összeköttetése kiváló: reggeltől késő délutánig minden második órában közlekednek közvetlen vonatok, a menetidő hét óra. De éjszakai járatok is rendelkezésre állnak.
A kocsikat még a bautzeni vagongyárban építették 1984-ben, mint kombinált fekvőhelyes kocsi bisztró résszel. Egy nagyátalakításon már átestek.
Lemaradtak a szlovákok a korridorépítéssel a cseh–szlovák határon.
A Cseh Vasutak húsz kilenckocsis szerelvényre elegendő kocsit szerez be a Siemens-Škoda alkotta konzorciumtól.
A cseh nemzeti vasúttársaság tizennégy 742-es sorozatú Kocúrt modernizáltat a CZ Lokóval.
A bajorországi vasúti hatóság (BEG) a DB Regiót és az Allegra Deutschlandot jelölte ki az átstrukturált Expressverkehr Ostbayern szolgáltatáshoz.
A nyertes szolgáltató tizenöt évre kap közszolgáltatási szerződést a vonalra.
A Cseh Vasutak akár eladná a vontatójármű-állomány legdrágább példányait, a 380-as sorozatú mozdonyokat.
A két betétkocsiból és egy vezérlőkocsiból álló szerelvényt 750.7-es sorozatú Búvár húzza-tolja.
A Cseh Vasutak 117,4 millió utast szállított a tavalyi évben, ami 35 százalékkal kevesebb, mint 2019-ben.
A keretszerződés 160 motorvonat beszerzéséről szól, ebből harminchármat biztosan átvesz a Pesa járműgyártótól.
A startos mozdonyvezetők típusismeret-szerzése áll a háttérben: áprilistól Vectronnal viszik a Hungáriát.