Folyamatosan bővül az IC+-flotta

iho/vasút   ·   2020.04.23. 18:00
400px_icplusz_szombathely

A járművek sikeres álló- és emelt sebességű futópróba, valamint utasok nélküli próbaüzem után kapták meg a hatósági engedélyt arra, hogy forgalomba állhassanak.

A belföldi IC+-flotta hetedik kocsija Budapest és Szombathely között állt forgalomba csütörtökön (fotó: MÁV-Start)

A két prototípuskocsiból, valamint húsz sorozatgyártású járműből álló nemzetközi kocsiflotta létrehozását követően 2019 augusztusában kezdődött meg a hetventagú, belföldi forgalomra tervezett IC+-kocsi gyártása a MÁV-Start Szolnoki Járműjavítójában, költségvetési és vállalati források felhasználásával. Az új szériában 35 másodosztályú, akadálymentesített, többcélú teres, valamint 35 első és prémium osztályú jármű készül el. Az első belföldi kocsik a Zalaegerszeget, Szombathelyt és Veszprémet Budapesttel összekötő Göcsej és Bakony Intercity-vonatokban álltak forgalomba február közepén. A tavaly nyárig elkészült nemzetközi kocsik jelenleg belföldön, a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza–Miskolc–Budapest és a Budapest–Békéscsaba–Lőkösháza viszonylatokon szállítanak utasokat.

A MÁV kormányzati támogatással valósítja meg a saját fejlesztésű IC+-kocsik gyártását célzó programját, mely a járműállomány fiatalítását, minőségi cseréjét szolgálja a távolsági és nemzetközi forgalomban. Az újgenerációs IC-kocsik számának folyamatos növelése az elöregedett járművek kiváltása mellett lehetővé teszi a megújuló IC-hálózat kiterjesztését, további megyeszékhelyek, vidéki nagyvárosok bevonását a minőségi vasúti szolgáltatásba. Az IC+-kocsik saját fejlesztésben és gyártásban készülnek, műszaki színvonaluk és áruk nemzetközi szinten is versenyképes, ezzel vonzóbbá teszik a környezetkímélő vasúti közlekedést.

Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója elmondta: a járványügyi veszélyhelyzetre tekintettel a Szolnoki Járműjavítóban az április 14-étől május 4-éig terjedő időszakra hozták előre a szokásos nyári üzemszünetet, ezzel az intézkedéssel is védve a munkavállalók egészségét. Az IC+-kocsik gyártásához szükséges alkatrészek rendelkezésre állnak, így a leállást követően folytatódnak a munkálatok. A már elkészült belföldi kocsik forgalomba helyezése folyamatos, a hetedik a szombathelyi, 20-as vonalon állt üzembe.

(X)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek