Folytatódik a debreceni pályarekonstrukció
Sőt, akkor is használt síneket építettek be, eddig bírta a pálya a szakemberek szerint az évi mintegy félmillió tonna terhelést. A szolgálati vágány felújítása kerek egy hónapig, egész áprilisban tart majd. A meglevő pályát, burkolópaneleket elbontják, az aljzatot negyven centiméter mélységig ássák ki, utána következhet az új alépítmény és a sínek fektetése.
A felújítás ideje alatt a villamosok nem tudnak eljutni a Salétrom utcai remizbe, tárolásukat – éjszakai őrzéssel együtt – a Petőfi téren, a Doberdó utcai végállomáson és a Gyógyfürdő előtti tartalékvágányon oldják meg. A járművek kisebb karbantartási munkáit is itt végzik el.
A villamospálya felújítása miatt a közúti forgalmat is jelentősen módosítani kell. Az Ispotály utcát egyirányúsították a Petőfi tértől a Salétrom utca felé, az úttest mindkét oldalán megállási tilalmat rendeltek el. Megfordul az Erzsébet utca forgalmi iránya is, az Ispotály utca felé egyirányú. Terelő útvonalon közlekednek a 30-as és a 30A jelzésű autóbuszok, mindkét irányban a Déli sor–Keleti sor–Szoboszlói út–Erzsébet utca felé.
A mostani vágányátépítés a 2-es villamos projektjének az utolsó eleme. A sajtótájékoztatón szerkesztőségünk megkérdezte, a felújított vágányon, a reggeli és esti kiállási és bevonulási időszakban, egy lakópark melletti megállással, nem lenne-e célszerű az utasok számára is igénybe vehetővé tenni ezt a szakaszt. A DKV illetékesei azt felelték, nem tervezik az utasszállítást ezen a szakaszon.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!