Fővárosi Közgyűlés: szabad az út az új Bubi előtt!
Célegyenesbe ér Budapest közösségi kerékpáros szolgáltatása, a Bubi harmadik generációja: a BKK megkötheti a szerződést a közbeszerzési eljárás nyertesével.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) célja, hogy az új közbringarendszer tovább erősítse Budapest fenntartható közlekedési lehetőségeit, és továbbra is vonzó alternatívát kínáljon a mindennapi városi közlekedésben. Az új Bubi-flotta bevezetése nemcsak technológiai megújulást, hanem a város mobilitási kultúrájának új szintjét is jelenti.
Ennek megvalósulása kapott zöld utat a Fővárosi Közgyűléstől, ami szerdai ülésén szavazott az új rendszer megvalósításáról. A BKK a szerződéskötési moratórium lejárta után, várhatóan december közepén megkötheti a szerződést a közbeszerzési eljárás nyertes ajánlattevőjével, és megkezdheti a minden eddiginél nagyobb és korszerűbb szolgáltatás előkészítését. Az új flotta a szerződéskötést követő hat hónapon belül jelenhet meg a budapesti utcákon.
A BKK jelenlegi szolgáltatási szerződése 2025. december 23-ig érvényes. November 23-ától a havi bérletek már nem újulnak meg automatikusan, a BKK pedig bevezette a téli Mol Bubi-bérletet, ami ötszáz forintért elérhető és a korábbi bérletkonstrukciókkal megegyező feltételekkel rendelkezik, azaz egy bérlettel harminc percig ingyenesen lehet kerékpározni. A téli bérlet a megvásárlás napjától függetlenül december 23-án jár le, a társaság pedig jelenleg is azon dolgozik, hogy december 23-a után is hasonló feltételekkel működjön a szolgáltatás, illetve hogy minél rövidebb időt vegyen igénybe az átállás az új rendszerre.
Az új Bubi 3.0 rendszerben a mostaninál jelentősen nagyobb, rugalmasan bővíthető, új kerékpárokból álló flotta áll majd a felhasználók rendelkezésére, még vonzóbbá téve a közösségi kerékpározást azok számára is, akik eddig nem próbálták.
Az új közbringarendszer a tervek szerint legalább ötezer teljesen új kerékpárt nyújt majd, amiből legalább ezer elektromos rásegítésű, és a jelenlegi szolgáltatási terület határától messzebbi, minden fontos, legalább 30 ezres utazásszámmal rendelkező közlekedési csomópontot, így az összes metróállomást is lefedheti idővel. Az elektromos rásegítésű kerékpárokkal a cél egy szélesebb felhasználói kör kiszolgálása, olyan emberek elérése, akiknek eddig valamilyen oknál fogva nem jelentett reális alternatívát a Bubi szolgáltatása, de ezután biztonsággal választhatják.
Az új szolgáltatás később olyan megállókba és városrészekbe is elér majd, mint az Örs vezér tere, Kőbánya-Kispest, Újpest-városkapu, a József Attila-lakótelep, Angyalföld, Zugló vagy az Őrmező. A kerékpárok ráadásul már a Mobi-pontokon is felvehetők és leadhatók lesznek.
Írásunk a Budapesti Közlekedési Központ hivatalos nyilatkozata alapján készült.
(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: BKK)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!