General Electric-mozdonyokat vásárol Angola

iho   ·   2015.04.03. 08:45
400px_ge_c30

Az angolai nemzeti vasút INCFA (Instituto Nacional Dos Caminhos de Ferro Angola) és a GE között március végén megkötettett megállapodás magában foglalja az alkatrészellátást, valamint a típusismereti képzést is. A kontraktus értékét nem hozta nyilvánosságra az amerikai gyártó. A hattengelyes dízelmozdonyok mozgatásáról tizenkét hengeres, 2200 kilowatt teljesítményű dízelerőforrások fognak gondoskodni – írja a Railway Gazette.

A járművek a Menongue-ot és az Atlanti-óceán partján fekvő Namibe-ot összekötő, 907 kilométer hosszú Moçâmedes-vonalon, valamint a Luautól a szintén az óceán partján, a Kongói Demokratikus Köztársaság határán található Lobitóig vezető, 1344 kilométeres Benguela-vonalon fognak közlekedni. Utóbbi vasútvonal része az Angolát, az egykor Zaireként ismert Kongói Demokratikus Köztársaságot és Zambiát összekötő, keskeny, 1067 milliméteres nyomközű Lobito vasúti folyosónak. A vonal angolai szakaszán a huszonhat évig tartó polgárháború alatt szünetelt a forgalom, és bár annak ellenére, hogy a harcok 2002-ben véget értek, a közlekedés csak 2014 augusztusában, kínai segítséggel kelhetett ismét életre.

Angola száz C30ACi típusú dízelmozdonyt vásárol a General Electrictől. A hattengelyes gépek hasonlóak lesznek azokhoz az egységekhez, amelyeket az amerikai gyártó nemrég Mozambiknak szállított<br>(fotó: IRJ)

A közép-afrikai térség vasúti teherforgalma várhatóan növekedések indul a következő években, mivel Zambia tervei között szerepel egy új, 590 kilométer hosszú vasútvonal létrehozása, amely a zambiai Chingolától az angolai határig vezet majd. A szintén zambiai Northwest Railway Company pedig a dél-afrikai Grindroddal együttműködve építene ki egy 290 kilométeres pályát a lumwanai és solwezi-i rézbányáktól Chingoláig. A projekt második fázisa során a vonal Jimbe környékén összekapcsolódna a Benguela-vonallal is.

A General Electric az elmúlt négy év során hétszáznál is több mozdonyt adott el közép- és dél-afrikai országoknak, ezek közül már több mint háromszázhúszat le is szállított. Az angolai mozdonyokat a GE Pennsylvania állambeli Erie-ben található üzemegysége építi meg. Az első dízelgépeket 2016-ban veheti át az INCFA, az utolsó egységek várhatóan 2019-ben érkezhetnek – számol be az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek