Gondok az új Uzsgyikkal

iho   ·   2013.08.07. 16:45
kiskep_uzsgyi

A vajma.info portál arról számolt be, hogy nem készültek fel kellően az Uzsgyik érkezésére Szerbiában. Régóta gondot jelent ugyanis, hogy a szerb mellékvonalak rendkívül rossz állapotban vannak, néhol csak lépésben haladhatnak a szerelvények. A Szabadka–Zenta–Kikinda vonalon például már szintén Uzsgyiknak kellene közlekednie, a katasztrofális pályaállapotok miatt azonban biztonsági okokból még mindig sinók járnak. A szerb vasút (Železnice Srbije) koncepciója eredetileg az volt, hogy a 40 éve szolgáló, elöregedett és megbízhatatlan sinobuszok nagy részét az új járművek érkezése után ki tudják vonni a forgalomból.

A petrei elágazásnál dől be a szerb Uzsgyi<br>(fotó: Tevan Imre)

A gyenge pályák miatt az eredetileg a kikindai vonalra szánt járműveket a Szabadka–Zombor–Gombos–Újvidék vonalra irányították. A lap szerint egyébként nem csupán a pályaállapotok miatt nem közlekedhetnek a vajdasági mellékvonalakon az új pusztametrók, hanem komoly gondot okoz az is, hogy a járműveket nem a 20-30 kilométer per órás lassújelekkel tarkított mellékvonalakra tervezték. A rossz pálya okozta rázkódás ugyanis meghibádodáshoz, műszaki problémához vezethet.

Röszkén a szerb pusztametró<br>(fotó: Fritz Gergely)

Legutóbb februárban számoltunk be a szerb Uzsgyik kapcsán arról, hogy már Röszkéig is átjárnak. Az új járművektől akkor nem csak a komfortosabb utazást, hanem a kiszámíthatóbb menetrendet is remélték a Vajdaságban. A meghibásodások miatt ugyanakkor nem ritka a járatlemondás, ami az elöregedett sinók által kiszolgált mellékvonalakon is komoly probléma.

Egy ideig még számítani kell a sinók jelenlétére<br>(fotó: Kozma Attila)

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.