Ha a fék megfelelne, már csak a típusengedély hiányozna
Az NKH-nak emiatt két egymással összefüggő kérelemről kell döntenie. A fékrendszert illetően meg kell vizsgálni, hogy a több mint ezer fő befogadására alkalmas metrószerelvény biztonsági szintje nem csökken-e a vonatkozó előírásokhoz képest, továbbá azt is, hogy az új vasúti jármű típusengedélyezéséhez szükséges dokumentációk teljeskörűek-e. A fékrendszer műszaki biztonsági egyenértékűségét az NKH szakértők bevonásával vizsgálja, míg a vasúti jármű teljes körű dokumentációjának vonatkozásában hiánypótlási felhívással élt.
Múlt pénteki hír, hogy a fékteszteket teljesítette a szerelvény. Ezután Tarlós István főpolgármester október 23-án vasárnap, a Magyar Rádió Krónika című műsorában elmondta, óriási előrelépés a sikeres fékteszt és az előzetes megállapodás szerint már 2012 végén az új szerelvények futhatnak Budapesten.
Az NKH friss hivatalos válasza szerint: „A vizsgálatok részeként 2011. október 14-én és 17-én a budapesti metró próbapályán különböző terhelések melletti méréses fékvizsgálatokra, féktesztekre is sor került. A féktesztek eredményei a fékrendszer teljes körű áttekintése keretében, a vonatkozó dokumentációk, jegyzőkönyvek alapján, a szakértői felülvizsgálat megállapításaira is figyelemmel kerülnek az eljárás során kiértékelésre. A fékrendszer műszaki biztonsági egyenértékűségére vonatkozó érdemi hatósági döntés a szakértői vélemény előterjesztését követően, várhatóan 2011 novemberében hozható meg.”
Ez azt jelenti, hogy a válaszban említett tesztek kiértékelése jelenleg is zajlik, tehát még mindig nincs meg a hivatalos igen a fékrendszerre. A hiánypótlási eljárás a változtatások dokumentációjára vonatkozik, ennek benyújtása már folyamatban van.