Ha eddig tapizták, hagyják abba!
A közlekedési társaság közleményéből számos izgalmas tény kiderül:
„Az 1-es villamosvonal Közvágóhíd – Fehérvári út közötti szakaszának építése kapcsán 2015. január 21-étől újonnan létesített alállomások, villamos hálózatok kerülnek feszültség alá. A felsővezeték és kábelhálózat érintése az új építésű vonalszakaszon is életveszélyes!
Az 1-es villamosvonal Közvágóhíd – Fehérvári út közötti szakaszán várhatóan 2015. január végén megkezdődhet a próbaüzem, azaz a járművek az új szakaszon próbaüzemi jelleggel áthaladhatnak. A vizsgálatok, szabályozások, valamint a hidak (Rákóczi híd, Budafoki úti és Nádorkerti úti hidak) próbaterheléses vizsgálatát követően – a hatósági engedélyek birtokában – az utasforgalom is megindulhat az új szakaszon.
A vonal üzemeltetését a műszaki átadást követően a BKV Zrt. végzi. Üzemeltetőként tájékoztatjuk a lakosságot az újonnan létesített alállomások, villamos hálózatok feszültség alá helyezéséről: a létesülő vonalszakaszt két áramátalakító alállomás látja el vontatási energiával. A Rákóczi híd pesti hídfőjében létesített »Vágóhíd« áramátalakító és a Budafoki út hídfőjében épített »Lágymányos« áramátalakító az ELMŰ-től középfeszültségen szolgáltatott energiát alakítja át a villamos vontatáshoz szükséges egyenáramú energiává. Ez az energia erősáramú kábelhálózaton keresztül jut el a felsővezeték hálózatba, amelyről a járművek áramszedőin keresztül a vontatómotorok működnek.
A vontatási hálózat feszültség alá helyezése 2015. január 21-én történik. Ettől kezdve a hálózat feszültség alatt állónak tekintendő. Felhívjuk a Tisztelt Lakosság figyelmét, hogy a felsővezeték és kábelhálózat érintése az új építésű vonalszakaszon is életveszélyes!”
A lényeg: az áramátalakítóknak szép nevük van, és a magasfeszültség még mindig veszélyes!
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről,ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!