Hat-nyolc Volán-társaság maradhat

iho/közút   ·   2012.04.19. 14:13

Legfeljebb hat-nyolc társaság maradhat a 24 Volán-társaság helyett. De ahhoz, hogy érdemi változást lehessen elérni a közúti és vasúti közlekedés racionalizálásában, „ezeréves” politikai urambátyám viszonyokat kellene megtörni. Ez nem megkerülhető, mondják a szakértők. A Volán-lobbinak eddig mégis sikerült – írja a hvg.hu.

Április 13-án, egy pénteki napon nemcsak az derült ki a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleményéből, hogy a közösségi közlekedés átalakítása több mint 400 vasúti járat elvételével jár, hanem az is, hogy rövid időn belül a Volán-társaságok száma is mintegy harmadára-negyedére csökkenhet. Az előbbiről már lehetett olvasni. Az, hogy a 24 Volán-társaságból hat-nyolc marad, a nyilvánosság számára új információ volt.

Bár a hír olvastán sokakban felmerülhetett, ez a nap fekete péntekként vonul be a Volánok történetébe, a cikk szerzője szerint a menetrend-átalakításból egyelőre csak az látszik, hogy a buszos cégek még nyertek is új járatokat az átalakítással. És hiába hirdette meg a tárca, hogy június végéig kész lesz a Volánok méretre szabásának végrehajtási terve, a busztársaságok hagyományosan jó politikai kapcsolatait ismerve lehet, hogy megint megbicsaklik a nagy elszánás.

Az egykori Volánokat a rendszerváltással egy időben kezdték feldarabolni, és ennek az rt.-sítésnek a következményeit a szervezet máig magán viseli. Szakmai körökben az már régóta evidencia, hogy indokolatlan ilyen sok Volán-társaságot finanszíroznia az államnak. Üzemgazdasági szempontból a legalább száz járműből álló flottákat tartják fenntarthatónak, miközben van olyan Volán, melynek 600-700, de olyan is, melynek 40-60 buszból álló flottája van. A kilátásba helyezett átszervezés megszüntetheti végre azokat az állapotokat is, hogy Heves, Bács-Kiskun vagy Veszprém megyén is három-három Volán-társaság osztozzon.

Túri Ferenc, a közlekedési tanácsadásban jelentős referenciával rendelkező Capital Consulting Group (CCG) ügyvezető igazgatója szerint négy–hét Volán-társaság között kellene regionális alapon felosztani az országot. Tehát valamivel kevesebb társaság elég lenne, mint amivel Nemesné Hegmann Sára, az NFM vagyonpolitikáért felelős államtitkára számol.

A Volánok összevonásáról korábbi cikkünkben már foglalkoztunk.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.