Helyzet az ICE-tűz után

iho.hu   ·   2018.10.29. 15:15
ice-tuz-400

Az október tizenkettedikén Montabaurtól északra történt tűzeset annyira megrongálta a nagysebességű vonal infrastruktúráját, hogy az egyik vágányon hatvan, a másikon tizennégy méter hosszban kell újjáépíteni a vonalat. Ugyan a forgalom megindult egy vágányon október huszadikán, ám irányonként csak kétóránként indítanak egy–egy járatot. November tizennyolcadikától az eredeti menetrend szerint fognak közlekedni az ICE-szerelvények, de kisebb késésekkel. A teljesen normális üzemeltetésig még december elejéig kell várni.

A történet hátterében az áll, hogy egy Kölnből Münchenbe tartó ICE3 szerelvény egyik középkocsijában (ami az utasok elől egy közelebb meg nem nevezett „műszaki probléma” miatt le volt zárva) tűz keletkezett. Egy utas értesítette a mozdonyvezetőt, aki egy mező közepén, az autópálya mellett tudta megállítani a vonatot. A tűzoltók ugyan hamar a helyszínre érkeztek, de az érintett kocsi teljesen kiégett és a két csatlakozó kocsiban is súlyos kár keletkezett. Az ideiglenesen hagyományos vonalakra terelt ICE-k utasai nyolcvan perccel hosszabb menetidőre kényszerültek.

Az egyik kiégett vagon a koblenzi rendőrség fotóján (forrás: Twitter)

A vonat ötszáztíz utasát és a személyzetet sikerült kimenekíteni, mindössze három utas szenvedett apróbb sérülést. Az ICE3 olyan lépcsőkkel is fel van szerelve, ami segíti a peron nélküli leszállást. Erre azért is szükség van, mert a Frankfurt–Köln nagysebességű vonal jelentős része alagútban halad. Ezt az új előírást a vonal 2002-es megnyitása előtt vezették be. Tíz éve Fulda közelében kellett kimenekíteni egy ICE1 szerelvény százhetven utasát a Landrücken-alagútból, amikor a vonat elütött egy birkanyájat az alagút bejáratánál és több kocsija kisiklott, majd egy kilométerre az alagút belsejében állt meg.

A mostani tűzeset oka egyelőre nem tisztázott, az érintett alkatrészek laboratóriumi vizsgálatára is szükség van, ami több hetet vesz igénybe. A szerelvényt előző nap vizsgálták át utoljára, egy meghibásodott vezérlés miatt az egyik klímaberendezést egy másik kocsiban kikapcsolták, de ez nincs összefüggésben a tűzesettel.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek