Hibahegyek az ICE4- és IC2-szerelvényeken

iho/vasút   ·   2019.02.24. 16:15
deutsche_bahn_emeletes_vezerlokocsi_ic2_kislid

Eddig hatvan hibát sikerült feltérképezni az új szerelvényeken, ezeknek a javítása 2020-ig is eltart. Egy belső közlemény szerint túlságosan sokszor keletkezik zavar az új járműveken, annyira, hogy az már az üzemeltetést veszélyezteti. Különösen az átszállási csomópontok életét keserítik meg a menetrendszerinti késések, ahol ezeket aztán sikerül átadni a további járatoknak. A Deutsche Bahn közleménye szerint az új járművek meghibásodása szokásos üzemmenet, és a hibák elemzését máris megkezdték a gyártókkal, a Siemensszel és a Bombardier-val.

ICE 4-es szerelvény a főműhelyben (forrás: DPA)

Az országot idegesítő általános vonatkésési mizériában – 2018-ban a távolsági vonatoknak csak a háromnegyede ért öt perc alatti késéssel célba – nagyon kellemetlenek az újonnan feltárt hibák. Az emeletes IC2-szerelvényen – amely a DB tervei szerint fokozatosan fel kell, hogy váltsa a több évtizede változatlan járművekkel futó belföldi IC-ket – a második építési sorozat a hibaforrás, itt a biztosítóberendezés járműoldali részét felügyelő fedélzeti számítógép hajlamos túlságosan gyakran megadni magát.

Az ICE4-ben a problémák az ajtók és a fékek körül csoportosulnak. A „távolsági közlekedés zászlóshajóján” a szoftver teljes újratelepítése segíthet. Ráadásul decemberben egy ICE4-es szerelvény egy felsővezetéki hiba miatt annyira megsérült, hogy legközelebb márciusban állhat újra forgalomba. Az új járművek hibáinak jelentőségét felnagyítja, hogy a járműállomány egyéb részében is hiányosságok mutatkoznak. Az ICE3-flotta egy tűzeset miatt hiányos, és a hagyományos, mozdonyvontatta IC-szerelvények is a tervezettnél kevesebb kocsival futnak.

Az elégedetlenség a DB-elnökség távolsági és regionális személyszállításért felelős tagjánál, Berthold Hubernál csúcsosodik ki. Belső értesülések szerint máris mérlegelik, hogy a posztot kettéosztják és Huber csak a távolsági személyszállításért felel majd. A Deutsche Bahn az elővárosi és városon belüli szolgáltatásban több pályázatot is elvesztett egyéb magánpályázókkal szemben.

IC2-szerelvény Magdeburgban (forrás: Deutsche Bahn)

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek