Hídcsere miatt kell kerülni a cseh–német határon a tehervonatoknak
A nemzetközi vasúti áruszállítás főütőere novemberig lesz zárva, mindenkinek kerülnie kell.
Gyakorlatilag az egyetlen tehervonatok által használható vasúti átmenet Csehország és Németország között az Elba-menti vasútvonal, annak is (Prága kikerülése érdekében) a jobb parti vasútvonala. Děčínben ugyanis a tehervonatok által használt Děčín východ és Děčín-Prostřední Žleb állomások közötti szakaszt felújítják, kicserélik a rajta található hidat is, ami az Elba folyón ível át. A vágányzár miatt a nemzetközi vasúti fuvarozóknak kerülniük kell: ha továbbra is az Elba jobb parti vonalát választják, akkor csak körüljárással lehet továbbhaladni Németország felé. Azok, akik a körüljárást szeretnék megspórolni, azoknak hosszabb útvonalon, Prága érintésével az Elba bal parti vasútvonalát kell választani. A körüljárás Děčín főpályaudvarán, vagy Ústí nad Labem-západ állomáson lehetséges.
A fontos vasúti összeköttetés felújítása már tavaly elkezdődött, fokozatosan teljes mértékben felújítják a vonalat, megújul a vasúti al- és felépítmény, zajvédő falakat telepítenek, felújítanak egy alagutat is. A munkálatokat a Strabag Rail végzi 1 milliárd 82 millió koronáért (15,2 milliárd forint). A jelenlegi vágányzár az Elba folyón átívelő híd cseréje miatt van, a régi, 1916-ban épült híd műszaki állapota már nagyon rossz. A híd cseréjét követően a vonatok maximális sebessége 30 kilométer/óráról 50 kilométer/órára növekszik. A munkálatokat a tervek szerint novemberben fejezik be.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!