Hómarót mutattak be a kánikulában

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2013.07.08. 11:30
CZ_Loko_kiskep

A különleges vasútijármű-technika kategóriában már jól bevált MUV 74 típusú univerzális vasúti munkagépre ezúttal hókotrót szereltek. Már első ránézésre is tekintélyt parancsoló a gép.

Igazi kánikulában mutatták be a hókotrót az ostravai Czech Raildays vasúti kiállításon június 19-én<br>(fotók: CZ Loko)

A csehországi vasútiinfrastruktúra-kezelő társaság (SŽDC) színeiben pompázó speciális vasúti járműre szerelt hómaróban hathengeres Caterpillar C13 típusú motor dübörög, aminek teljseítménye 328 kilowatt. A téli munkákra alkalmas gép akár másfél méteres hótorlaszokkal is megbirkózik, egy óra alatt akár háromezer köbméternyi havat takaríthat el a sínekről. Ezzel a hókotróval az év minden szakában használható lesz az úgynevezett muvka (MUV – motorový univerzální vozík, azaz univerzális motoros munkagép), attól függően, hogy milyen segédeszközzel szerelik fel éppen.

A CZ Loko másik Ostraván bemutatott újdonsága az MVTV 2.2 típusú speciális vasúti jármű a felső vezetékek ellenőrzésére és karbantartására. A kéttengelyes jármű 27,6 tonnát nyom, s ugyancsak a nemzeti infrastruktúra-kezelő cég élénksárga színében díszelgett. Ebben a gépben a mechanikus teljesítményátvitelt elektronikusra váltották, emellett mindkét tengely közvetlen meghajtású lett. A jármű megengedett maximális sebessége 90 kilométer per óra, s az eddigi LIAZ motor helyett most TEDOM motor hajtja.

Az MVTV 2.2 típusú vezetékmentő gép is ott volt

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Életbe lépett az idei vasúti menetrend első komolyabb módosítása

MÁV/iho   ·   2025.05.14. 12:00

Május közepétől pénteken és vasárnap új expresszvonatok járnak a főváros és Pécs, Nyíregyháza/Záhony, továbbá Kazincbarcika között. Románia schengeni övezethez történt csatlakozásának köszönhetően a nemzetközi vonatok tartózkodási ideje lecsökken a nyírábrányi és a kötegyáni határállomásokon, Nagyszalonta pedig már napi hét vonatpárral is elérhető.