Hosszú, hosszabb, leghosszabb

Ács Attila   ·   2013.06.14. 18:00
Buszug-aussen-Foto-Solaris_fooldal

Mint arról tavaly részletesen beszámoltunk, tíz pótkocsis busz beszerzése mellett döntött a müncheni közlekedési vállalat (MVG), a tendert a lengyel Solaris nyerte, de a pótkocsikat a német Göppel gyártja. Az MVG korábban már tesztelt egy hasonló szerelvényt, amellyel igen kedvező tapasztalatokat szereztek, ennek figyelembevételével döntöttek eme megoldás mellett. A pótkocsik a tervek szerint akár több vontatójárművet is képesek lesznek kiszolgálni, hiszen csak csúcsidőben lesz rájuk szükség, emiatt lassabban használódnak el. A szerelvény férőhelykapacitása nagyobb, mint a csuklós buszoké (a vontató 12, a pót 11 méteres), az egy főre vetített üzemanyagfogyasztása pedig kedvezőbben alakul. Az első busz június közepén érkezik Müncenbe, a tesztek után majd ősztől, a nyári szünet után állítják rendszeres, menetrend szerinti forgalomba.

München első pótkocsis Solarisa - a képre kattintva galéria nyílik!<br>(fotók: Solaris)

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Kilencvenéves a moszkvai metró

iho/vasút   ·   2025.05.10. 12:00

Az első, 11,2 kilométer hosszú vonalat 1935. május 19-én nyitották meg tizenhárom állomással. Akkor naponta 177 ezer utas használta, a mára tizenhat vonalból álló hálózatot napjainkban már 8,2 millióan veszik igénybe.