Hosszú, hosszabb, leghosszabb

Ács Attila   ·   2013.06.14. 18:00
Buszug-aussen-Foto-Solaris_fooldal

Mint arról tavaly részletesen beszámoltunk, tíz pótkocsis busz beszerzése mellett döntött a müncheni közlekedési vállalat (MVG), a tendert a lengyel Solaris nyerte, de a pótkocsikat a német Göppel gyártja. Az MVG korábban már tesztelt egy hasonló szerelvényt, amellyel igen kedvező tapasztalatokat szereztek, ennek figyelembevételével döntöttek eme megoldás mellett. A pótkocsik a tervek szerint akár több vontatójárművet is képesek lesznek kiszolgálni, hiszen csak csúcsidőben lesz rájuk szükség, emiatt lassabban használódnak el. A szerelvény férőhelykapacitása nagyobb, mint a csuklós buszoké (a vontató 12, a pót 11 méteres), az egy főre vetített üzemanyagfogyasztása pedig kedvezőbben alakul. Az első busz június közepén érkezik Müncenbe, a tesztek után majd ősztől, a nyári szünet után állítják rendszeres, menetrend szerinti forgalomba.

München első pótkocsis Solarisa - a képre kattintva galéria nyílik!<br>(fotók: Solaris)

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.