Hullanak a levelek, a szarvasok, a motorok
Talán az őszi időszak a legveszélyesebb a vonatok menetrendszerűségére. A sínek reggel nyirkosak, a ráhulló faleveleken pedig a legbiztosabb jármű is könnyen megcsúszik. Az elgázolt szarvasok száma egész évben igen magas, a bőgési időszakban, szeptember elejétől azonban gyakrabban kapunk hírt szarvasgázolásokról. A szarvasokon kívül persze egyéb nagyvadak is gyakran kerülnek vonatok elé. Ezek komoly kárt tudnak tenni egy Bz motorkocsiban, de egy testesebb mozdonyban is, ha kellően rossz helyen találkoznak. A látási viszonyokat ráadásul sokszor igen sűrű köd gátolja, így hamarabb megtörténik a baj.
Az utóbbi egy nap alatt Szurdokpüspökiből, Vajtáról, Tolnanémediből és Döbröközből kaptunk hírt vadgázolásról. A döbröközi Szili és a tolnanémedi Flirt sérülések nélkül megúszta a találkozást, a vajtai vaddisznó és a szurdokpüspöki szarvas azonban műhelybe utalt egy-egy Uzsgyit.
A falevelek miatt nyálkássá vált sínek Apagy és Oros között, Kál-Kápolnánál és Hajdúböszörménynél okoztak komoly késéseket. Oros és Apagy között kedd reggel a 2130-as Csörgő kerekeinek elpörgése miatt a két megálló közti tíz kilométeres távot több mint egy óra alatt tette meg a 66030-as, Nyíregyházáról Baktalórántházára közlekedő tehervonat. Ez 51 perc késést adott a 36019-es, Vásárosnaményból Nyíregyházára közlekedő személyvonatnak. Kál-Kápolnánál a Kisújszállásról közeledő Bézének akadtak nehézségei, a rossz tapadási viszonyok miatt negyedórás kését szedett össze hétfő este. Szintén hétfő délután, a Hajdúböszörményben feladott répavonat a 417-es Bobóval akadt el, és csak négy órával később, a második nekifutásra tudott eredményesen felmászni Zelemér, majd Debrecen felé.